Anorexia, Ätstörningar, Frisk från ätstörningar, Ortorexi

Föreläsning ätstörningar

it__s_time_for_some_sweetness_by_morethanprincess-d37hmdb_large
Nu går det att boka föreläsningar med mig där jag berättar om ätstörningar utifrån den drabbades perspektiv.

Under föreläsningen hjälper jag till att svara på era frågor då det finns otroligt många frågor och föreställningar när det gäller ätstörningar. Förmodligen sitter du på ett helt batteri av frågor som du undrar över.

Exempel på vanliga frågor:
– Vad är egentligen en ätstörning?
– Vilka tidiga varningstecken och symptom bör du vara extra uppmärksam på?
– Vad kan du som anhörig göra om du märker att någon i din omgivning har en ätstörning?
– Vad finns det att göra för att förebygga ätstörningar?
– Går det verkligen att bli helt frisk? Hur då?
– Hur äter man sig frisk från en ätstörning?
– Vilka utmaningar kan uppstå efter att ha blivit frisk?
– Hur förebygger vi återfall?

Jag som håller i föreläsningen har själv varit drabbade av både anorexia (självsvält) och ortorexia (fixering vid nyttig mat och träning) i nästan tio år innan jag blev helt frisk. Idag har jag varit frisk i många år och arbetar med att hjälpa andra att bli friska.

Genom att dela med mig av mina erfarenheter av sjukdomen och betoning på hur min väg till att bli frisk såg ut så hoppas jag kunna ge dig en unik inblick hur det är att vara drabbad och hjälpa till att svara på de frågor som du har.

Jag skräddarsyr varje föreläsning utifrån din målgrupp och vad du vill att deltagarna skall få för behållning av den efteråt.

Exempel på målgrupper: Du som på något sätt kommer i kontakt med ungdomar, skolor (skolelever årskurs 7-9 eller gymnasieelever, föräldrar, lärare, etc), idrottsorganisationer, företag, större och mindre organisationer och/eller yrkesverksamma inom området.

Kontakta mig via formuläret för mer info och offert. Jag föreläser tidigast från och med januari 2017 men du kan boka mig redan idag.

Varmt välkommen att höra av dig!

Kommentera

