Mat, Självhjälp

Matkasse?

Matkasse

Bild Middagsfrid

Något som underlättade min tillfrisknadsperiod var när jag själv inte behövde ta alla beslut gällande maten.

Det var alltid mycket bättre när någon annan tog kontrollen.

Ett sätt var att få en matkasse levererad.

Med matkassen följer nämligen recept. Det är ofta riktigt moderna och spännande maträtter. Matlagningen blev plötsligt betydligt enklare och mindre ångestladdad. Största förändringen var trots allt att jag vågade börja äta riktiga portioner och varm mat igen.

Med matkassen  fick jag chansen att utmana mig själv till att faktiskt våga följa recepten utan att modifiera dem. Ja, det var verklien en utmaning men trägen vinner.

Jag litade nämligen på och uppfattade min leverantör som noga med näringsinnehåll, klimatfrågor och andra saker som jag tyckte var viktiga.

Bra, nyttig och framförallt RIKTIG mat enligt min filosofi.

Ätstörningen i mig slapp fundera över tillagningsmetoder, portionsstorlekar, etc. Det fanns ju redan instruktioner för hur jag skulle göra. Någon hade redan testat receptet för att garantera att det både skulle smaka bra, fylla sin näringsfunktion och samtidigt se aptitligt ut.

Därför slog det mig, kanske är det fler som är intresserade av att testa på ett erbjudande från någon av de större leverantörerna på matkassar?

Intresserad?

Anmäl dig på: vagenfran37kg@spray.se

2 thoughts on “Matkasse?”

  1. Har funderat på det ibland men då jag har allergier och även asperger som gör att jag inte äter allt så blir det svårt. Har kollat runt länge men hittar ingen som uppfyller mina krav kring allergier och det.

    Hoppas det hjälper någon annan 🙂

  2. Jag har också tänkt att det bör vara praktiskt. Dock har man inte riktigt råd med det som student, såvida det inte finns någon extremt billig eller subventionerad matkasse?

Kommentera

