1 thought on “Livsträning – missa inget!”

  1. Hej!
    Jag fick anorexia när jag var 11. Under hela sjukdomshistorian har jag tvångsmotionerat och tränat i princip hela dygnets vakna timmar om mina föräldrar inte stoppade mig. Jag har vart inlagd på olika tsörningsenheter och som du pendlat upp och ner i vikt.
    Har levt med sond i näsan och bott på akutavdelningen med dygnetruntbevakning i ett halv år.

    Under de senare åren har det blivit lite annorlunda. Då jag har en äkta passion för dans och vill jobba med det professionellt har det alltid vart det som fått mig å kämpa. För 3 år sedan gick jag på behandling på MHE kliniken i mora som fick mig att helt ändra min syn på mat.

    MEN! Idag e jag normalviktig men vill egentligen gå ner. Jag har ångest å rädslor innan träning för att jag e rädd att jag inte ska prestera tillräckligt bra och för att jag känner att jag måste träna för att jag vill ändra min kropp. Detta har gjort att jag inte kan träna å de gånger jag väll gör det så ligger jag å deppar i sängen i 3 dar efteråt för jag e så rädd för min relation till träning. Jag får sånna extrema endorfin kickar de gånger jag väl lyckas pressa mig stenhårt å det är fortfarande vad jag längtar till.

    Jag har precis inlett en träningsfri period men jag e rädd. Jag blir orolig å vet inte vad jag ska tillåta mig. Jag tänker på att jag borde träna varje dag. Å så tänker jag att ”jag tycker ju dansa e kul, e det okej om jag dansar då?”.
    Jag vet egentligen själv att jag måste ha totalförbud just nu för att hitta andra intressen.

    Men eftersom jag e normalviktig och utifrån hur jag känner, VAD tror DU?

    Och maten, det är ju vetenskapligt bevisat att de e bra å undvika kolhydrater. Och jag vilkl ju inte bli tjock. Varför ska jag då äta kolhydrater? Och hur ska jag veta hur ofta jag ska göra och hur mycket för att utmana mig?

    JAG HOPPAS VERKLIGEN DU BARA KAN SVARA PÅ DESSA FRÅGOR FÖR JAG E SÅ FÖRVIRRAD Å RÄDD JUST NU.

    Tack för en bra peppande blogg!

    Kramar

    Lilla Mig

Kommentera

