Ätstörningscoach

Leken har bara börjat


Olika världar som möts.

Men är det för tidigt..?

Och varför just nu?

Var är jag?

Och vem är du?!

Igår var det tisdag och idag är det söndag.

Måste ringa mamma.

Måste berätta för världen vad som hänt.

Men det kommer jag aldrig att göra.

Sån är ju inte jag.

Tunnelseende. Huvudvärk. Förvirring. Yrsel.

Jag som vill se världen.

Den värld som du redan har sett och upplevt tusen gånger om.

Kom, visa mig!

Hungriga blickar.

Vågar du?

Ja, då vågar jag!

Eller ser jag i syne?

Inbillar jag mig bara..?

Två nyfikna själar.

Eldigt passionerade.

Likadana hjärnor.

Säg, var hade du varit innan? Och finns det fler som du?

Ivriga hjärtan.

Så lite tid.

Jag vill slänga mig om din hals.

Hålla fast.

Hårt och för alltid.

Utbrista det där som jag tror vi båda tänker.

Viska i ditt öra.

Fnissa tyst och känna dina armar tryggt kring min kropp.

Kind mot kind.

Kanske omöjligt, men du brukar ju va spontan?

Eller är det jag som känner fel?

Ser det jag vill se?

Du som verkligen är helt galen (!)

… och samtidigt den smartaste jag någonsin stött på.

Jag vill vara dig nära.

Åka karusell, snurra runt och springa barfota på stranden bredvid dig.

Känna dina starka armar.

Hålla din hand.

Se dig i ögonen.

Be dig visa mig.

Du som verkligen vet allt och jag ingenting.

Trodde bara sånt här hände på film.

Allt du gör, gör du alltid så rätt.

Vet allt. Kan allt.

Har gjort allt som finns att göra.

Redan träffat alla.

Levt fort och mycket.

Ändå säger du att det finns en miljon saker kvar.

Att något aldrig är för sent.

Åh, som jag älskar dig för dem orden!

Jag vill följa med dig.

Helst nu. Genast.

Vill kasta mig ut med dina händer stolt vilandes på mina höfter.

Flyg med mig!

Du som vet hur man gör allt.

Jag som ju vet ingenting!

Litar så intensivt på dig att jag nästan går sönder.

Total förvirring, lycka, spel och förväntan i ett enda kaos.

Du vet inte och ändå tror jag att du redan vet allt.

Eller kan jag ha så fel?!

Åh, jag som är en sådan där jobbig människa som inte tycker om att göra fel!

Helvete, vad göra?!

Magont.

Stjärnor som lyser upp min natt.

Lyckan är total.

Jag kvittrar och fånar mig.

Herregud skärp dig, du är inte 14 längre!

Och så du som är så himla världsvan…

Stolt. Trygg.

Du tycker aldrig att jag är konstig som pratar för fort, stammar och säger helt fel saker när jag blir nervös…

… som jag alltid blir när jag är med dig.

Som jag älskar dig för just det.

För hur står du ut?

Min kontrollerade värld har börjat skaka.

14 thoughts on “Leken har bara börjat”

  1. Tack för att du tog dig tid i veckan. Bara att få byta några ord var värt massor!

    Förresten, om jag var den där killen som du skriver om så skulle jag tycka det är väldigt konstigt om han inte är galen i dig också.

    Du är en oerhört vacker människa, Anna. Både innuti och utanpå.

    Tack massvis för allt som du ger oss alla här!

    / A

  2. Blir bara så glad och känner ett litet hopp tändas även för mig det kanske händer nån gång. man ska aldrig ge upp eller hur?… KRAM

  3. Vackraste du!
    Sitter och ler som om det vore mina egna känslor det handlar om!
    Good things happen to wonderful persons! (jaja, jag vet att jag sagt det förut!)
    Men herrejäklaranamma vad jag glädjer mig för dig!
    Tusen kramar!

  4. Åh! Vilken fin text! Du gjorde just min dag med det inlägget. Blir alltid på lika bra humör av att titta in här. Och som någon föregående kommentar klokt påpekade, om jag vore Honom skulle jag vara uppöveröronen förlorad i dig.

    Tack för att du skriver så bra!
    /Elisabeth

  5. hej! Jag tycker mycket om din blogg och har en fråga som jag hoppas du kan svara på. Det är nämligen så att jag börjar bli fri från en mindre ätstörning, dvs jag äter mycket mer och börjar sakta men säkert gå upp den vikt jag förlorat. Dock har jag än sak fäst vid mig som vägrar försvinna, jag är helt beroende av bilder på mat, recept och dylikt (vid ätstörningen var det ju så att jag tittade på dessa för att jag inte fick äta dem själv). Men trots att jag nu tillåter mig själv att äta det mesta och ser till att äta regelbundet och mycket märker jag att mat tar en stor plats i min hjärna. Så fort jag ser en bild på vad någon ätit på en blogg stannar jag upp och tittar på bilden, samma sak med recept (särskilt sötsaker). Fastnar även ofta på texter om kost och träning. Varför blir det såhär och kommer det att försvinna? Har du några tips?

  6. Att du inte har uppdaterat bloggen som en vecka tolkar jag som ett bra tecken. Att jag inte har varit inne på alla dessa ”ätstörningbloggar” (sorry att jag räknar in din dit) tar jag som ett ilka bra tecken! 😉

  7. Hejsan!

    Jag har samma problem som 2 kommentarer ovanför.. Är fortfarande helt störd när det gäller va andra äter och bilder med mera.
    Vad ska man göra för att komma bort från detta störda beteendet?

  8. Hej, jag har tänkt nu att verkligen blir frisk och av med min ätstörning och de tankar jag har kring mat. Men jag tänkte bara fråga om man måste (och kommer) gå upp alla kilon som man tappat?

  9. Hej! I höstas började jag ta mig an min ätstörning själv, liknande din metod, efter år av terapi och det är först nu jag börjar känna att det ger resultat. Jag har gått upp i vikt och viktigast av allt, jag blir förbannad på rösterna som säger till mig att jag måste se ut som Kate Moss heroin chic-ideal. Min svårighet i perioder är dock att jag blir helt besatt av vissa livsmedel. Alltid de mest tabuiserade sakerna, såklart. Just nu är jag inne i en period då jag äter ett halvt kilo (jag överdriver inte, oftast mer) under en kväll och jag intalar mig själv varje kväll att det är ok. Att jag bara behöver avdramatisera de chokladtäckta cashewnötterna, jag vet ju att jag tröttnar såsmåningom men… ångesten är ändå väldig. Skulle så innerligt behöva lite pepp och lugnande ord just nu… Någon? Allra varmaste hälsningar, A

Kommentera

