Ätstörningscoach

Just nu: Hemma hos mig

Hörrni, nu kör vi live hos mig!

Just nu:

… är jag lycklig för allt solljus och frisk luft som jag har sett till att ge kroppen idag. Välbehövt!

… har jag precis kommit innanför dörren efter ännu ett fikabesök hos bästa Flickorna Helin & Voltaire (jodå, morotskakan är minst lika god som chokladtårtan).

… planterar jag om favoritgräslöken i en större kruka med ny och härlig plantjord (tror det kan bli rätt bra den här gången!).

… hummar jag kaxigt med och låtsas att jag kan texten i låten. Go känsla. Nostalgi. Tiden då Filip och Fredrik började att göra mitt liv lite roligare.

… funderar jag på hur jag egentligen ska gå tillväga med ett reportage (handlar ej om mig) som jag skulle vilja göra och sälja in till en tidning.

Men var börjar man?

Är det ens lönt att försöka om man som jag aldrig har gjort något tidigare? Har massor att berätta för världen… Och dessutom rätt svårt att hålla tyst när jag tycker eller undrar något.

… njuter ännu lite mer när nästa feel-good låt automatiskt rullar igång i spotifylistan.

… tänker att jag på riktigt måste ta mig tid att ordentligt börja skriva på boken (Men hur och när ska det egentligen gå till? Moment 22!).

… med jordiga och raska händer drar jag igång en omgång tvätt. Klurar samtidigt på om det är väldigt svårt att starta en tidning?

… blir varm i magen av att tänka på alla härliga tidningsmagasin som ligger i en prydlig hög bredvid sängen och väntar på att läsas (ikväll ska jag ge mig tid att läsa i flera timmar – då mår jag som allra bäst, först då känner jag mig hel och 100 % som människa).

… försäkrar jag mig om att jag har koll på biljetten till Robyns konsert i nästa vecka. Det som kändes så långt bort i höstas när jag bokade – i nästa vecka blir det av. Äntligen!

… nu dags att svara på lite mail.

Tjing så länge!

9 thoughts on “Just nu: Hemma hos mig”

  1. Härligt inlägg!

    Blir så himla nyfiken på att veta lite mer om dig. Du verkar vara en sån frisk fläkt!

    Vad läser du t ex? Vilka tidningar? Bloggar? Tvprogram?

    Tack för att du är så generös och faktiskt tar dig tid att skriva den här bloggen.

    Viktigare ideelt arbete än det här finns inte!

    Du betyder massor!

    Kramar

  2. blir lika glad varje gång man läser ett nytt inlägg från dej, helt underbart och du får mig att tänka på vad som är värt här i livet, har en del hjärnspöken att jobba med, men varje inlägg ger mig nya tankeställare och jag lyckas oftare och oftare brotta ner dem….

  3. Hej!
    Jag läser din blogg, och kollar efter nya uppdateringar varje dag eftersom att du uppmuntrar och får mig att må bättre. Jag får energi, ork och vilja till att bli frisk från mina ätstörningar.
    Jag undrar bara om du fortfarande räknar kalorier? Eller hur lyckades du sluta med det?
    Tack, verkligen tack!

    1. Hej!

      Nej, jag räknar inte längre. Svårt att säga exakt hur jag kunde sluta men tror mycket har att göra med att jag började köpa och testa ny mat som jag tidigare hade uteslutit.

      T ex mycket mer såser + mer kött, nya pålägg, bröd och liknande. När det blev mycket nytt samtidigt började jag känna att det var liksom skit samma. Jag visste att jag fick i mig mycket mer energi än tidigare så då spelade det ingen roll längre. Jag kunde och orkade inte lägga ner energi på att kontrollera allt längre.

  4. Efter drygt 11 år fick även jag tillbaka min mens i fredags. Blev så himla lycklig; det känns underbart att kroppen har återhämtat sig så pass bra.

    Vill sända massor av hopp till alla som kämpar där ute – ge aldrig upp; det GÅR att bli fri och det är värt ALLT!

Kommentera

