Självhjälp

Live your dream

Någon kanske undrar var jag håller hus någonstans?

Just nu jobbar jag dygnet runt med en sak som jag snart hoppas kunna sjösätta.

Vet att jag har skrivit en del tidigare om diverse ”projekt” och man kan väl säga att vi närmar oss själva slutknorren på det hela.

Får gåshud av blotta tanken och härligt varma fjärilar i magen snurrar runt, runt!

En av de sista pusselbitarna till det hela fick jag på Beautiful Business Award tidigare  i veckan.

Även stipendiet från UnderbaraClara har varit en viktig nyckel till att verkligen våga ta steget till att göra det som jag brinner för.

Snart så!

Annars har min vecka bestått av lite allt möjligt.

Allt från jobb och latte på Mocco (första gången jag var där och mitt löfte till mig själv sedan jag flyttade till Sthlm är ju att testa så många olika caféer som möjligt) till en del nätverkande och förstås tennis!

Förresten, hör ni hur jag själv låter?

Det är mitt liv som jag beskriver ovanför.

Mitt liv.

Jag som inte hade något liv så sent som i somras.

Jag har fortfarande stora problem att på riktigt fatta det här.

Jag lever idag mitt liv som jag själv har byggt upp, helt från grunden.

Sakta men säkert har jag orkat pussla ihop grundläggande viktiga bitar för att kunna forma det liv som jag vill leva.

Det liv som passar just mig.

Jag har slutat att fly så fort sociala sammanhang eventuellt kan komma att innebära någon slags mat (man kan ju aldrig vara helt säker…).

Och kanske viktigast av allt: Sakta går jag från mitt sociala utanförskap till hitta nya vänner.

Jag har i flera år med egna ögon bevittnat, dokumenterat och själv varit en stor del av en livsfarlig psykisk sjukdom.

Och jag har bevisat att det går att ta sig ur den.

Samma starka mentalitet som höll på att kosta mig livet använde jag istället till att ta mig tillbaka.

Jag har på egen hand identifierat och praktiserat verktygen som behövs.

Det tog visserligen hela åtta år av mitt liv men det spelar mindre roll. Huvudsaken är att jag nu förhoppningsvis har MINST 50 st härliga och friska år framför mig att se fram emot.

Jag är nyförlöst, sprallig och full i fan.

… och jag ler igen, med ögonen!

10 thoughts on “Live your dream”

  1. Heja dig!!!!!

    Men lova en sak, vad du än gör i framtiden:

    SLUTA ALDRIG BLOGGA.

    Ämnet du skriver om är visserligen tungt och ÄNDÅ så lyckas du med konststycket att förmedla en sån pirrig och bubblande känsla.

    Din glädje och entusiasm smittar av sig.

    Tycker att det är viktigt att du får höra det.

  2. Som den grin-olle jag nu är… sitter här tårögd och glädjer mig så med dig!
    Jag vet.
    Jag har sagt det förut.
    Men jag säger det igen.
    Bra saker kommer till underbara människor.
    Och du är definitivt en av dem!
    Inte bara kommer du att besegra äs men jag är även säker på att du kommer att nå långt.
    Jätte jätte långt.
    Varma, inspirerande, kärleksfulla, tuffa, ärliga och rakt igenom älskvärda du!
    Gasa och kör! Ska bli så spännande att få följa din kommande resa!
    Lots of Love!!!

  3. att ha lyckats skapa sig sin egen framgång på flera plan är en enormt stark bedrift!
    ”bara man själv sätter gränserna för vad som är möjligt”
    och du sprudlar, med med än bara ögonen! 😀

  4. Utan dina 8 år av sjukdom hade du antagligen inte njutit av livet lika mycket som du gör nu. Så de åren är ändå inte bortkastade. De gör att Du är Du!

  5. Blir så himla glad! du skriver underbart! sluta aldrig inspirera! vilken underbar tid du går gennom, det är så himla härligt att lära känna sig själv efter så många år. Njut! äntligen lever du DITT liv :))))

  6. Mycket intressant att läsa om någon som kanske haft det tvärtemot vad man själv har. Håller med många andra, sluta in blogga! Bloggar som den här behövs!
    Kram

Kommentera

