Självhjälp

Möt Emma Pihl!

Bild lånad från artikel om Emma Pihl i Magasin Vera tidigare i år.

Tack för alla nöttips till inlägget igår: Vad äter vi egentligen?

Det är precis vad jag ska göra strax!

Slänga mig i sängen med en stor skål härligt rostade nötter + nya boken som fick följa med hem från bokshoppen nyss. Emma Pihl har skrivit den!

Egentligen vet jag ingenting om Emma Pihl. Inte mer än att hon verkar vara en sprallig och glad tjej, sprängfylld med superduper härlig energi!

Har sett henne någon gång på TV om jag inte minns fel men annars var det när jag lyssnade igenom Tendens arkiv (Sveriges Radio) och hörde Emma medverka som jag tänkte att jag måste prova att läsa hennes böcker.

Emmas medverkan i Tendens kan ni lyssna på här (podradio):

Sjukt duktig – snyggast, smalast och smartast

Det här blir en bra start på helgen, längesedan jag hade en bok att sträckläsa i flera timmar.

Återkommer snart med en recension.

Trevlig fredagskväll!

6 thoughts on “Möt Emma Pihl!”

  1. Säkert en konstig fråga, men brukar du träna på Friskis & Svettis i sthlm? Såg en tjej på ett pass där nu i veckan och jag bara fick ngn konsig känsla, Undrar om det där är Anna? Kom då på mig själv med att jag läser din blogg i stort sett varje dag men jag har ingen aning om vem du egentligen är. Förstår att du inte vill visa bilder, men kan du beskriva ditt utseende? Blond, mörkhårig, lång, kort, osv osv…? 🙂 Skulle uppskattas!
    Något helt annat; Går du ofta ut i Sthlm, alltså ut o dansar och dricker med vänner? Eller vad gör ni när ni umgås?
    Kram

  2. Så glad jag blir att du gör reklam för min bästa vän o kollega Emma Pihl:)! Då får även jag passa på att göra lite ”smygreklam” här för Emma.
    Emma arbetar som professionell coach, författare och föreläsare och inspirerar och utbildar chefer, entreprenörer och arbetar bl.a för att
    främja företagandet i Sverige. Hon är en fantastisk, härlig och inspirerande tjej och förebild. Drivkraften för Emma arbete är att inspirera människor till att bli förebilder för sig själva, sina nätverk och nästa generation. Rekommenderar varmt hennes böcker, ”Vinnare i din egen tävling”, ”Se mig! Om självkänsla och jakten på bekräftelse” och den senaste ”Let go! Bli fri från ditt kontrollbehov”(finns nu i pocket). I vår kommer hon ut med en ny bok, ”Så leder du nästa generation” som vänder sig till chefer/ledare om hur man leder 80/90-talister, en växande grupp på arbetsmarknaden.
    Emma Pihl – inspiration som gör skillnad!

    Hoppas du gillar hennes bok:)!
    Kram

    1. Spännande, Kämpartjejen!

      Hade väldigt svårt att bestämma mig för vilken av böckerna jag ville börja med men det blev till slut ”Vinnare i din egen tävling”.

      Har läst halva boken ikväll och älskar den.

      Känns dessutom lyxigt att veta att jag har så många till böcker av Emma framför mig när den här är slut

      Känner någon igen känslan när man liksom medvetet läser långsamt för att dra ut på läsupplevelsen så länge som möjligt..?

      Längesen jag hade en sådan bok i min hand!

  3. Hej.
    Jag är en tjej på 18 år. Jag har läst din blogg några gånger och börjat fundera lite själv på hur mitt förhållande till mat är. Jag har ju en del grejer som är liksom förbjudna, typ ost, godis, kakor, smör, kött, sås, osv. Men det är väl ändå bra att tänka på vad man äter?
    Jag är 170 cm o väger ca 53, det är ju inte direkt undervikt?
    Vad vägde du som minst? Eller hade för bmi o så?

Kommentera

