Självhjälp

Ett socialt geni?

Hej vänner!

Några kvällar den här veckan blir det tyvärr rätt dålig bloggning från min sida är jag rädd.

Som jag tjatat tillräckligt mycket om redan så försöker jag lära känna lite fler människor i Stockholm och uttöka mitt nätverk. Ni är många som tipsat om att gå på kurser så det är precis vad jag tänker ägna mig åt hela den här veckan (tja, nästan i alla fall…).

Januari är en perfekt månad med en massa kursstarter – spännande!

Jag tänker baske mig inte låta bristen på relationer bli mitt fall när det gäller att komma så långt bort ifrån sjukdomen som möjligt.

ÖVER MIN DÖDA KROPP.

Jag ska bli ett socialt geni istället, ett betydligt roligare mål och dessutom mycket praktiskt att kunna behärska till fullo, både privat och i arbetslivet.

Övning ger färdighet, eller hur?

Extremt stapplande och tafatt i början men är övertygad om att det går att öva upp en haltande social förmåga. Man blir ju knappast sämre, bara bättre. Eller vad tror ni?

Är ni med?

Då kör vi!

9 thoughts on “Ett socialt geni?”

  1. Skulle inte tro att jag är ensam om att vilja bli ”bästis” med dig. Om du så bara har 1% av din muntliga förmåga i jämförelse av din skriftliga så räcker det långt. Jag känner mig helt lugn när det gäller ditt sociala nätverk i framtiden. Det sker dock inte av sig självt utan man måste jobba på det. Det fixar du galant!

  2. kurser är verkligen ett jättebra sätt. eller om man inte redan har en karriär kan man alltid börja plugga. jag har hittat massa nya människor på det sättet.
    dock står ätstörningen ändå i vägen ibland, som att man bär på en hemlighet som andra inte vet om (jag skyltar inte gärna med att jag haft anorexi).
    det krävs nog förbannat mycket tid tills man vågar tro på att man är tillräckligt bra och vågar släppa in människor. för mig är det oerhört svårt.

  3. sån kämparanda! sånt mod!
    för jag tror inte för en sekund att det är enkelt för dig att ge dig ut i livet, även om du för det mesta är positiv och glad här på bloggen. Men just därför är det så coolt att du vågar ta tag i alla bitar. Det är jättebra att äta och vila. Men det räcker ju liksom inte, man behöver sammanhang och andra människor.
    Jag håller tummarna för att det är trevliga människor på kurserna! Vad är det för kurser du ska gå? (bara om du vill säga såklart)

Kommentera

