Mat, media, Produkttest, Träning

God morgon med Twinings!

Svart te Apple, Cinnamon & Raisin, Twinings of London.

God morgon!

Nu ska jag strax ge mig ut i julruschen och försöka få ihop det  allra sista inför julafton på fredag (bara en vecka kvar nu, hörrni!)

Har precis fått i mig resterna av frukostmackorna och druckit ur den sista tekoppen.

Idag föll valet på ett himla gott ”julte”. Ofta brukar man ju tipsa om att chai är ett typiskt julte men detta är minst lika juligt vill jag lova. Du hittar teet i din vanliga matbutik.

Det är Twinings ”Apple, Cinnamon & Raisin” (finns även med påsar), ett svart te med mycket smak. Dricks med mycket mjölk och man är snart i sjunde himlen (nåja, nästan i alla fall…)! 🙂

Nu till en helt annan sak.

Jag ser att debatten går het i kommentatorsfälten. Som alltid rekommenderar jag att ni ser till att läsa även kommentarerna och inte bara själva inläggen.

Det är trots allt genom att vända och vrida på saker och ting som vi alla blir klokare och på så vis kan nå fram och utveckla nya smartare lösningar.

Fortsätt gärna att diskutera genom att klicka på någon av länkarna:

Litar du på hälsoexperter eller Din PT – en hälsofara?

Nu önskar jag er alla en riktigt mysig 4e advent. Glöm inte bort att tända (och släcka!) sista ljuset!

10 thoughts on “God morgon med Twinings!”

  1. Hej! Jag undrar när du ska fortsätta skriva i ”serien” om kroppen. Alltså det där med varför våra låt behöver se ut som de gör och inte kan vara helt raka? Du skrev ju det i inlägget ”Livsviktigt med putmage”. Jag längtar iaf efter fortsättningen! 🙂
    Sköt om dig & ha en riktigt god jul!
    Kram

    1. Hej Sofie!

      Tack för påminnelsen och jättekul att du tyckte om första delen om putmagen.

      Jag siktar på en fortsättning i veckan, ev. blir det dagarna efter jul då jag har några dagar ledigt och därmed en del extra tid att kunna lägga på bloggen.

      Tack och ha en riktigt god jul du också!

  2. önskar dig också en fin fjärde advent 🙂 ljusstaken är nu tänd (och noga vaktad) i fönstret och det blir kvällsmys med nytt vaniljte av en fin vän samt fortsättning av en rolig bok jag starkt kan rekommendera, 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. du vet säkert vilken det är.
    hoppas du hittade allt du skulle, och lite till ;), i julrushen!
    kram

  3. Läste dina inlägg ”Litar du på hälsoexperter” och ”Din PT – en hälsofara?” och håller med dig helt i allt du skriver. Tycker hälsohetsen i dagens samhälle har gått till överdrift 100 ggr om. Det behövs en debatt om detta och hur det påverkar många. Så TACK att du tog upp detta ämne!

    Jag brukar säga att en frisk ätstörd ofta är friskare än någon som aldrig varit sjuk. Idag har många en väldigt sned uppfattning om kost och träning, men jag tror att de som verkligen har varit sjuka och klarat sig ut på andra sidan, många gånger kan se på hela ”hälso”karusellen med mer klara ögon. Urskilja det som är sjukt och fel från det som är sunt och friskt.

    En fortsatt trevlig advent!

    1. Tack själv för mycket kloka ord, vännen.

      Kan bara instämma, debatten handlar mycket om vem som egentligen befinner sig i ätstörningens gråzon. Detat är en väldigt svår linje att urskilja men viktigt att få veta att den existerar.

      Varma kramar!

  4. ett tips är att skumma mjölken i en kastrull, lägga i en tesked honung och ha hälften te, hälften mjölk o skum grejs:). riktigt gott till just det teét.
    även lägga i lite mandlar och riktiga russin.
    nomnom

  5. ville bara poängtera en sak :), inget illa menat eller så! Men jag äter ganska mycket nyttigt (men tillåter mig äta vad jag vill), men endå äter jag mest nyttigt. Har inga ätardagar eller så som jag ”ser fram” emot, utan det är så naturligt bara. Har aldrig sötsug eller så… Iallafalll det jag ville poängtera är att bara för man äter nyttigt har man ingen ätstörning! Känns som alla får den bilden nu för tiden.. Men ja, kanske var helt fel blogg att skriva detta i…… Men också, kom ihåg att leva ertliv så som ni innert inne vill!! Njut av mat som ni tycker om och lev ert liv fullt ut precis som NI bill, för inget går upp mot det!! För det är lycka vi alla söker i bott & grund, ellerhur? 🙂

    Ni vill inte sitta där som 70åringar och ångra att ni inte levde som ni ville ..”live in the moment” 🙂

  6. Heej!
    Måste bara säga att jag verkligen älskar din blogg! Den har gjort så mycket för mig. Nu på bara en vecka (då jag hittade din blogg) har jag fått en positivare inställning. Jag har suttit och läst och läst igenom många (nästan alla) din inlägg. Det har varit som att läsa en riktigt bra bok!

    Kram

Kommentera

