Mat, Självhjälp

Varför svarar du aldrig på mejl?

Jag fick en kommentar häromdagen som jag visserligen svarade på då men som jag tänkte kunde vara bra för alla er andra att också känna till :

”Varför svarar du aldrig på mejl?”

Det gör jag!

Dock hinner jag inte svara på allt (annars skulle jag bli tvungen att skriva färre inlägg och det vill jag inte!).

Om jag hade haft förmånen att kunna jobba heltid med bloggen hade jag mer än gärna gjort det. Tyvärr ser verkligheten annorlunda ut.

En annan sak ni kan tänka på ni som skriver är att jag i regel aldrig ger några personliga tips. Så om du vet med dig att ditt mail kretsar mycket kring dina egna mat- och träningsrutiner (din sjukdomssistuation) är det inte särskilt troligt att du får svar. Tyvärr.

Misstförstå mig inte, det är inte så att jag är nonchalant.

Tvärtom blir jag både rörd (och berörd!) av att så många öppnar sig så mycket och delar med sig av sig själva och olika livsöden.

Men all hjälp som jag kan ge och allt jag vet om självhjälp och vad som har funkat på mig – ja, allt detta finns dokumenterat i bloggen!

Läs bloggen från dag 1 tills idag och jag lovar att du säkert kommer att snappa upp en hel del väredfulla tips som säkert kan hjälpa dig en bit på vägen i ditt eget tillfrisknande.

Om jag skulle svara på allt skulle jag som sagt bli tvungen att sluta blogga och det vill jag ju inte!

Det är trots allt blogginläggen som flest personer kan ta del av och således prioriteras dessa. Just därför välkomnar jag era diskussioner, brinnande engagemang och kloka tankar i kommentatorsfältet.

Det är ofta minst lika bra att läsa kommentarerna som sjävla inläggen – det är på det viset som vi lär oss av varandra och kan bidra till ökad kunskapsutveckling inom områden som ätstörningar, ideal, hälsa, mat, balans och välmående.

Heja oss!!!

Kommentera

