Självhjälp

Sluta svära över era kroppar!

Roligt att se att gårdagens inlägg ”Livsviktigt att ha en putmage” fick mycket och god respons.

Jag såg att flera efterfrågar fler inlägg framöver och jag tänker att vi härmed inleder en serie om kroppsdelarnas olika funktioner.

Nu har vi alltså pratat om varför magen nödvändigtvis inte kan vara helt platt utan måste puta ut en del.

Framöver tänkte jag belysa t ex varför det är bra att våra lår inte ser ut som tunna stickor utan vad som faktiskt döljer sig där inne.

På samma sätt är det många som spiller alldeles för mycket tid på att svära över sina överarmar, rumpa och höfter. Till ingen nytta!

Jag återkommer alltså i ämnet.

Dock inte ikväll för nu ska jag ut på lite annat (känns jättemärkligt att jag faktiskt hittar på saker i veckorna numera jmf. mot hur det såg ut förr!).

I morgon är det äntligen fredag och snart tänder vi andra ljuset, det ni!

2 thoughts on “Sluta svära över era kroppar!”

  1. ja, de där låren..det är mitt största komplex. det jag tänker på och hela tiden försöker dölja. och jag är så trött på det. det är inget fel på dem! det är bara jag som fått för mig att det måste vara ett stort mellanrum mellan låren. jaha. blir jag lyckligare då? undrar hur man får bort såna tankar. slippa slösa så mycket energi på onödig oro. ett sätt är nog att få veta mer om vad kroppen har för plan, varför det är bra. ser fram emot att läsa!
    kul att läsa att du har så mycket roliga saker i ditt liv nu. du har verkligen gått en lång väg.

  2. Dagens tips:

    Tycker du ska joina ett parti och sedan ber du alla oss här att rösta på dig i riksdagsvalet 2014.

    Du är precis en sådan person som jag önskar fick vara med och påverka Sveriges befolknings psykiska hälsa och välmående.

    You´ve been there.

    Du vet vad livet går ut på och varför ALLA faktiskt kan råka att hamna lite fel längs med vägen ibland.

    Kär i dig.

Kommentera

