Ätstörningscoach

Det går bra nu…

… och det är fasiken inte en dag för tidigt.

Det är min tur nu – livet ropar och lockar som sjutton!

***

Det blev en plötsligt knäpptyst här inne, var länge sedan jag lät det gå två dagar i sträck utan att uppdatera något alls.

Hinner egentligen inte skriva mer ikväll heller. Veckan som nyss har gått kan ha varit en av de bästa i mitt liv på flera år. Det är ingen som helst överdrift!

Dock tänker jag inte bli mer personlig än så här. Ni får ha överseende med det.

Ni får trots allt veta allt med tiden.

En snabb resumé av min veckan:

Inspirationskväll på Hotel Rival i måndags!

– Över två timmar på favoritfiket Gildas rum

– Snick-snack med världens bästa M!

– Badminton med nyfunna X!

– Skålande, firande, kristallglas och champagne!

Veckan har gått fort och jag är tacksam över att vara iaf lite ”tillbaka” på rätt sida av livet igen.

Ni som följt min resa vet ju att själva biten med att få till ett fungerande socialt liv igen har varit riktigt tufft.

Det är fortfarande svårt men till skillnad mot i påskas så tror jag faktiskt att det kommer lösa sig även för mig… Vilket jag inte alls trodde i somras och började tvivla på varför jag egentligen kämpa..?  Om det inte fanns någon kvar att umgås med varför försökte jag ens fortsätta kämpa?

Men det går.

Det har jag fått bevisat för mig!

Vecka för vecka blir det lite lättare även fast stegen är pyttesmå när det gäller det sociala… Det är tufft men just därför är det så viktigt att man får maten att fungera på riktigt.

Relationer kräver mycket energi och därför måste man se till att äta bra!

Inget kommer till en, allt börjar med maten så mycket har jag lärt mig av resan i svältlandet.

I morgon publicerar jag namnen på vinnarna av Chokladfabrikens härliga chokladkalendrar. Tack för alla goda (och i många fall oerhört kreativa!!!) chokladrecept som fullkomligen rasat in.

Jag ska skriva ut några av dem inom de närmaste dagarna så får ni kanske lite inspiration inför julen om inte annat?! 🙂

Trevlig kväll!

5 thoughts on “Det går bra nu…”

  1. Jag börjar nästan gråta, måste gratulera dig!
    Läser din blogg mycket just nu och funderar på om jag ska våga börja äta regelbundet och vänja mig av med tränings-kompensations-tankarna.
    Kramar!

  2. Hej!
    Grattis till alla dina framgångar – jag hoppas verkligen att du är stolt över dig själv ❤
    Vill du skriva hur en matdag kan se ut för dig?
    Vore jättesnällt!
    Kram

Kommentera

