Självhjälp

Vunnit UnderbaraClara-stipendiet

Kom hem för cirka tre minuter sedan och vad möts jag av om inte en inbox sprängfylld med gratulationer och hälsningar?!

Herregud, jag har vunnit UnderbaraClara-stipendiet!?!

Det är rätt sent nu och min hjärna spinner loss i ungefär 200 km/h.

Jag som de senaste åren har tillbringat i princip alla kvällar ensam hemma då jag haft svårt att hitta tillbaka till ett socialt liv efter över åtta år med träningsmissssbruk och ätstörningar.

Så när jag för en gång skull faktiskt har planer för kvällen händer det grejer här på bloggen och jag har inte aning om att DET händer!!!

Jag kan inte låta bli att skratta högt när jag nu sitter här för mig själv, ensam,  mitt i natten. Jag frågar mig, hur stora är oddsen egentligen…?!

Ett liknande scenario skedde i somras när Bloggkommentatatorerna ”uppmärksammade” den här bloggen för första gången. När det skedde var jag på semester och saknade både dator och fast uppkoppling… Tala om panik när mailboxen fullständigt svämmar över av kommentarer men du själv har inte en chans att svara på något förrän du äntligen hittar ett ställe som du kan låna en dator för i alla fall en liten stund…

Men hur som helst, i morgon längtar jag efter att få kommentera stipendiet närmare!

Så länge går mina varmaste tack såklart till Clara, juryn och givetvis till personen som nominerade mig. Du vet själv vem du är… 🙂

Wow! säger jag igen. Ett mycket viktigt kvitto på att bloggen behövs och att ämnet aldrig får sopas under mattan.

Vårt samhälle blir allt mer hälsostressat för varje dag som går och det är viktigt att fler orkar och vågar sätta ner foten mot detta.

Mer om detta skriver jag som sagt i morgon när jag har fått sova ut och vaknar med nya, ”Clara tankar”…

P.S Kvällens middag var underbar!

Herregud, tänkte jag på tunnebanan hem. Är det verkligen sant att mitt liv äntligen håller på att förvandlas till ett rätt vanligt liv med ”verkliga problem” istället för mina tidigare betydligt mer inbillade?

Fan. Jag är så jävla lycklig! Förlåt att jag svär!!!

Men just nu går det så bra på så många olika plan i livet. Inte bara här i bloggvärlden utan också i livet utanför, vilket länge har varit och ÄR fortfarande prio nummer ett i mitt liv!

Tack finaste människor! Ni är UNDERBARA!!!!

24 thoughts on “Vunnit UnderbaraClara-stipendiet”

  1. Först ut att gratulera, ett STORT varmt grattis:)!! Ingen annan än just din blogg kunde väl vara mer lämpad att få detta stipendium! Fortsätt inspirera som du gör på ditt härliga sätt!

    Kämparkram:)

  2. Tycker du borde ändra din blogg till ”Underbara Anna”… skämt åsido, massor med kramar och jätte grattis! Du är inte bara en krigare utan även en vinnare! Glädjer mig såååå med dig! ❤

  3. GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

    hur ser/tänker du på kapitlet i mattillåtet som handlar om ”tuggandet”? Är det ngt du tänker på? jag har liksom fått någon fix idé/tvång kring detta. Hur ställer du dig till just detta?

    tack för din underbara blogg!du inspirerar!

  4. Ååååh, hjärtligt grattis! Du är sannerligen värt’et – och så mycket mer. Så som du har varit en bidragande hjälp till ett bättre liv, för fler än dig själv. Grattisgrattisgrattis!

  5. Stort stort grattis! Och jag kan säga att det var långt fler än en person som nominerat dig!

    Har letar runt här efter din mailadress, men inte kunnat lokalisera den. Kan du höra av dig till mig?

  6. Tusen och tusen grattis till vinsten, du förtjänar det verkligen. Det gör mig varm i hjärtat av att läsa om hur lycklig du är, lycka är så fint! Kram och uppmuntran.

  7. STORT GRATTIS!!! Du är verkligen en värdig vinnare av stipendiet!! Den tid och det arbete du lägger ner på bloggen är ovärderligt.

    Fortsätt kämpa och fortsätt dela med dig! Du kommer gå långt.

Kommentera

