Produkttest

Produkttest: Te från Four O’clock

Utan att jag tänker på det dricker jag automatiskt mindre te under sommaren. Gör ni också det?

Det är lite konstigt för jag älskar verkligen te men istället så väljer jag så gott som varje dag under sommarmånaderna helst kaffe.

Båda är ju varma drycker så om jag hade bytt ut varmt tee mot iste eller iskaffe kanske man hade förstått det här lite bättre men så är inte fallet. Min kropp verkar helt enkelt inte vilja ha varmt te på sommaren…

Men nu är det hur som helst höst och jag finner mig återigen inne hos tehandlaren sniffandes i de olika plåtlådorna. Just nu dricker jag upp de allra sista påsarna från Four O’clock (Rooibos Chai och Green – grönt, neutralt).

Jag kan inte säga annat än att båda är jättegoda. Rooibos Chai är väldigt juligt men jag tycker att det är perfekt nu på hösten. Det gröna teet är en ny favorit för telådan, kanongott!

Som vanligt med tepåsarna från Four O’clock har de mycket smak, vilket jag ofta upplever att många andra märken är dåliga på.

I Stockholm köper jag ofta te i Hötorgshallen och gärna deras mandelte.

Nu ska jag som sagt bulla upp med ett nytt lager inför hösten och jag vill därför höra om ditt godaste te.

Är ditt favoritte svart, grönt, rött, vitt eller kanske gjort på örter?

Påste eller löste?


5 thoughts on “Produkttest: Te från Four O’clock”

  1. Min favorit är ett från friggs, ett örtthé med smak av lakrits och pepparmynta, det låter inte super, men det är super 🙂 En liten svart box som är ekologisk, testa den!

    1. Den här gången kan jag faktiskt inte hålla med dig Lorena.

      Har testa Friggs lakritste och aldrig mer säger jag! Fy, det kan ha varit det värsta jag har druckit i hela mitt liv och det säger inte lite…

      Men boxen är iaf fint 😉

  2. Just nu är det Friggs gröna vaniljte som dricks i hushållet. Jag älskar också Mareld, ett grönt te smakar piggelin.
    Och chai…
    Och earl grey…
    Och pepparmynta…
    😉

  3. Lite sen kommentar men mitt favorit te (och det har varit min favorit dom senaste 10 åren) är rabarber grädd, så jääävla gott!

    ”Rabarber Grädd

    Svart te med frisk smak av rabarber och en krämig smak av gräddvanilj. En given klassiker!”

Kommentera

