Ätstörningscoach

Godmorgon Stockholm!

Åh, jag älskar verkligen känslan av att vakna upp i en ny stad.

Just nu befinner jag mig hos en kompis som jag inte har träffat på vääääldigt länge.

Sova borta är ju en sådan sak som jag inte är helt bekväm med ännu. Sova över är en av alla de sakerna som anorexin aldrig har gillat och därför fått sätta många pinnar i hjulet för att kunna utveckla mina relationer.

Dock är ”sova borta” en sådan sak som jag gärna vill ska ingå i mitt liv så nu försöker jag öva jag på det så mycket jag bara kan. Med en titt i backspegeln sov jag borta totalt cirka 4 nätter under mitt ”sjukår”. Det här året har jag överstigit den siffran med råge!

T ex var jag i USA i nästan tre veckor, därefter minisemester i Sverige i juli och augusti + att jag sovit över i alla fall minst 5 helger sedan årsskiftet 2009/2010. Låter kanske lite fånigt när jag skriver det så här men som sagt, detta har varit en väldigt stort grej i mitt liv och därför är det rätt enkelt för mig att hålla koll på hur många dagar som det rör sig om. Progressing, progressing!

Det är märkligt men för varje dag som går så uppskattar jag faktiskt mer och mer att släppa på kontrollen. Jag har upptäckt att det kan vara rätt spännande att kasta sig ut emellanåt, sväva fritt i ett par sekunder för att sedan slå ner på okänd mark.

Just den här helgen njuter jag av att ta mindre egna beslut, använder min vän som frisk referensram, härmar och apar efter.

Eventuellt går vi på bio någon dag. Väljer mellan Toy Story 3, Puss och I rymden finns inga känslor.

Har du sett någon av filmerna? Var den bra?

5 thoughts on “Godmorgon Stockholm!”

  1. Jag såg ”I rymden finns inga känslor” i måndags – och tyckte om den. Å andra sidan såg min bror, snart 30, Toy Story 3 och var salig över den. Så vilken ni än väljer att se tror jag det blir positiva reaktioner! 🙂

  2. Hej! Först och främst vill jag bara tacka för en JÄTTEbra blogg. Är inne här dagligen och kikar efter nya motiverande inlägg. Jag har en ätstörning och håller just nu på att, precis som du, försöka bli frisk på egen hand. Maten går bra, men mitt problem är sötsaker och s.k. njutningsmål. För min ätstörning har precis som din aldrig handlat om att vilja gå ner i vikt, utan bara om att vilja vara hälsosam, vilket då inte slutade upp i att vara så hälsosamt till slut… För att bli frisk så försöker jag att fronta problemet så att säga, genom att äta sötsaker men efter varje gång så känner jag mig så otroligt äcklig inuti, så ”ohälsosam”. Jag undrar om du har känt samma sak och i så fall vad du gjort för att få bort den här känslan?

Kommentera

