Ätstörningscoach

Nominerad till UnderbaraClara

”Hej Anna!

Är en ganska ny läsare och har aldrig kommenterat förut, tyckte det var dags nu.

Ville bara säga att jag precis nominerat dig till UnderbaraClara – stipendiet där en inspirerande bloggare kan vinna 5000 kronor.

Det är Underbara Clara själv som instiftat det och det står mer om det här; http://www.folkbladet.nu/?p=179006#comments

Jag håller tummarna för dig! Du förtjänar det!

Kram
Rebecca”

Tack finaste Rebecca! Vilken häftig nominering och vilket coolt stipendium sen!

Hade varken sett eller hört något innan om UnderbaraClara-stipendiet, blev därför en härlig upptäckt när jag läste din kommentar sent ikväll/natt.

Blev också nyfiken på vilka två blogginlägg du valde ut från bloggen..?

I juryn sitter (förutom Clara själv) Cissi Wallin, Sandra Beijer och Annika Marklund.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Jag har verkligen världens bästa och snällaste läsare. Dessutom intelligenta som satan!!!

My heart, your soul and OUR food!

xxx Anna

5 thoughts on “Nominerad till UnderbaraClara”

  1. Hej igen! Tänkte bara visa min motivering. Motiveringen fick bara vara på max 100 ord, vilket var helt galet svårt att få till, finns ju så mycket fint att säga om dig och din blogg. När jag först skrev motiveringen hade den nästan 200 ord .. oops! Lika svårt var det att välja ut två blogginlägg. Försökte hitta två som visade på hur du hjälper både dem som har allvarliga ätstörningsproblem och dem miljontals tjejer som ”bara” tänker väldigt osunt kring mat. Måste erkänna att jag själv är en av dem som ibland fastnar i lite konstiga tankar om att unna sig, ”förtjäna” god mat och att ”unna sig” på helger, även om jag inte har en ätstörning. Nu är jag uppmärksam på såna konstiga tankar och försöker att inte trassla in mig i dem. Återigen, jag hoppas verkligen att det går bra för dig!

    ”Hejsan!

    Jag vill nominera Anna, som driver https://vagenfran37kg.wordpress.com/. Hon delar öppet och sårbart med sig av sin kamp för att bli av med sin ätstörning – en kamp som alltför många känner igen sig i! Bloggen är inte bara en livlina för de som suttit fast i ätstörningsträsket – den är även mycket ögonöppnande för den majoritet av svenska tjejer som ”bara” lider av en ”släng” av osunda tankar kring mat och träning. Härliga Anna lär sina läsare att känna lite mer kärlek till sig själva och därför förtjänar hon att vinna!

    Blogginlägg 1: https://vagenfran37kg.wordpress.com/2010/08/08/trana-utan-att-tanka-nyttigt/

    Blogginlägg 2: https://vagenfran37kg.wordpress.com/2010/07/13/halsosamt-att-fika-varje-dag/

  2. I am not surprised at all!
    Det du gör är verkligen nagot utöver det vanliga.
    Inte bara kämpar du själv mot f.cking äs men du motiverar oss andra genom dina varma, ärliga och, mestadels, positiva inlägg.
    Love ya!

    A till Rebecca, u rock! Vad underbar du är som visar din uppskattning pa ett sadant fint sätt!

  3. det är något du så klart borde ha! tänk hur många som blivit peppade och motiverade att ta upp kampen mot äs och börja leva på riktigt tack vare dina fantastiska inlägg:))

Kommentera

