Mat

Ett liv utan fika och restaurangmat är inget liv!

Kaffepaus på Brogyllen idag…

Tips, sitt där uppe så har du du perfekt utsikt över hela lokalen,  jättemysigt!

Go kväll!

Jag är fortfarande kvar i Göteborg.

Har haft en riktigt härlig dag på stan. Har köpt lite presenter till några som betyder väldigt mycket för mig… Även köpt med mig lite nya te-och kaffesorter (bland annat med kardemumma).

Blev också ett besök på klassiska Konditori Brogyllen. Mysigt och lite gammaldags stil. Gillar när det finns gott om olika brödsorter, idag testade jag en macka med brie och i själva brödet var det spenat, parmesan och soltorkade tomater. En latte och ett magasin till det och sen är jag i sjunde himlen…

Att unna sig att äta ute betyder väldigt mycket för mig och finns med på min motivationslista. Utemat strävar jag efter ska ingå i min livssill, bli en naturlig del av min vardag eftersom jag verkligen uppskattar att gå på cafée- och restaurangbesök.

Jag blir alltid så lycklig när jag äter ute och det syns på mig. Jag slappnar av och skrattar, jag kan till och med glömma bort att jag faktiskthar en ätstörning.

Mat är verkligen livets krydda och det är tur att det inte är för sent för att upptäcka (och erkänna!) det.

Ha en mysig kväll vänner!

8 thoughts on “Ett liv utan fika och restaurangmat är inget liv!”

  1. åh, fika/äta ute är det BÄSTA! något man måste klara i livet, annars går man miste om underbara stunder 🙂 får man fråga vad du gör i götet? semester eller reser du mkt i jobbet? nyfiken på dig! hihi. kram!

  2. hej svej. jag håller fullständigt med dig, att fika ute är bland det mysigaste man kan göra. jag tycker ibland att det är trevligt att ta en bulle å kaffe på egen hand, men nästa gång kanske jag vill gå och ta en mjukglass med en kompis. när man är själv kan man spana in människor och fundera över livet och när man är tillsammans med vännen kan man skvallra och kika på killar 😉 tänkte tipsa om min favoritgröt (lite senare än alla andra… haha…) det är att koka 1 dl av axas grynblandning tillsammans med 1,5 dl havremjölk med vaniljsmak och toppa med valfria bär eller frukt. idag blev det hallon och blåbär och till denna gröt är det jättegott med en skiva bröd toppad med philadelphiaost och jordnötssmör. try it! mums! hoppas du får en fin söndag. många varma kramar från en trogen läsare.

  3. det är så fint att mina komisar brukar säga nuförtiden ”det finns ingen som njuter av mat som du gör. när du berättar om mat förklarar du verkligen med inlevelse”.
    äntligen kan jag njuta! det blir liksom att varje restaurangbesök, varje blåbärspaj, varje bulle blir speciell på ett positivt sätt. varje gång tänker jag ”vad fantastiskt, vad underbart att jag kan njuta av det här. jag ska aldrig aldrig aldrig mer förbjuda mig själv den här enkla lyxen”.

Kommentera

