Mat

Lördagsmys

Nu står jag och skär upp kvällens fikamys.

Den här chokladkakan bakade jag förra helgen (choklad, ägg, socker, salt och nötter är allt du behöver ha hemma!).

Jag har bakat väldigt mycket i mina dagar, tycker verkligen det är bland det roligaste som finns.

Extra roligt blir det såklart när jag själv får äta upp det som jag bakar istället för att baka och sen låta någon annan äta upp det (mycket vanligt beteende bland anorektiker, tyvärr).

Något jag avskyr dock är när recepten kräver alldeles för många olika byttor, kastruller, skålar och formar. Jag tycker nämligen mycket illa om att diska!

Jag vill helst att det ska gå snabbt, enkelt och att resultatet ska bli så gott som möjligt – givetvis!

Därför har  jag med tiden blivit lite av en expert på att hitta enkla recept. Chokladkakan hamnar definitivt i den kategorin!

Smält chokladen, rör ihop allt, baka kakan en kvart i ugnen och sen tjoff in i kylen!

Det blir inte enklare än så!

6 thoughts on “Lördagsmys”

  1. Underbar blogg!

    Vi ska ha moffardag på jobbet på fredag, dvs alla skall ha med sig nåt bakverk, som vi sedan skall äta upp, så då tänkte jag att jag kunde prova detta, ser sjukt gott ut! Hur mkt ska man ha av allt?

  2. åh som jag känner igen det där. med att baka och inte äta. jag kunde baka jätteofta, bara för att jag skulle få några skedar av smeten och sen vägra äta den färdiga grejen. för smeten var ju smet, det kunde ju inte gillas. Men halshuggning om jag åt något av resultatet, tvi!

    Jag är inte riktigt framme vid att äta kakorna än så jag har gjort en viktig paus i bakandet. Och det har varit så jävla skönt.

Kommentera

