Mat, Självhjälp

Hej från Tylösand!

Försöker desperat klämma ut de allra sista dropparna ur semestern.

Då dagen bjöd på solsken blev det en dagstur till Halmstad över dagen.

Sol & bad på Tylösand stod på schemat, därefter lite After Beach på hotellet och en mumsig ciabatta och latte på Bettans Bar satt som en smäck!

Jag har fortfarande en enorm beslutsångest innan jag väl bestämmer mig för att göra sådana här saker.

Men när jag väl BESTÄMMER MIG och tänker igenom allt jag vill uppleva (alltid efter att jag har ätit ordentligt, ingen idé att försöka tänka logiskt med en svältande hjärna, då vinner alltid Ana) ångrar jag mig aldrig efteråt. Det är en bra riktlinje att komma ihåg.

Det är jobbigt innan beslutet fattas men efteråt vill jag göra det igen, igen och igen! Det blir en sån kick att jag vågar och att jag märker att jag äger mina egna tankar. Även fast att jag vet att det kommer vara lika jobbigt i morgon innan jag väl bestämt mig igen. Men efteråt är det så himla skönt och steget till friskheten känns plötsligt förvånandsvärt nära.

Därför gäller det att vara hård mot sig själv och öva, öva, öva. Låt det därför inte gå flera dagar (eller veckor emellan, det är viktigt att få in en ”friskhetsrutin”).

Man måste träna på att äta friskt och detta måste man göra regelbundet (även om det känns tufft innan du fattat beslutet, tänk på allt du vinner genom att bara göra!)

Vad vore livet utan en perfekt latté ?

Bra spanläge från Bettans…

En liten segelbåt tittade förbi ute på havet.

Såg trevligt ut!



6 thoughts on “Hej från Tylösand!”

  1. Vilka fina bilder, verkar som att du har en skön semester 🙂 tänkte bara fråga om du sett supersize vs superskinny?vad du tycker om det?(går på tv3 och finns att se på webben) Tycker själv att det är ett bra program som behandlar flera sidor av ”matens baksida”. Ett litet tips bara 🙂 Fortsatt skön semester!!

    1. Ja, jag har sett några avsnitt.

      Vissa saker är bra men jag gillar inte att man varvar ätstörningsbehandlingen mellan den där reporterns avsnitt om skönhetsingrepp (boot camp, silikon, etc) – trovärdigheten tar stryk av det!

    1. Den kommer! Om inte idag så väntar den på dig, ibland måste få ta lite tid under tiden som man gör sig beredd.

      Men släpp aldrig tanken på att vilja, det kommer lossna, förr eller senare! Ge aldrig upp!

  2. Låter som en härlig dag! Jag utmanade också mig själv igår, åt köttbullar med potatis, lingonsylt och lite sås. Åt både lingonsylt (med socker i) och gräddsås, samt åt en bra portion köttbullar. Var riktigt stolt över mig själv efteråt och jag hade ingen ångest efteråt 🙂
    Kram

Kommentera

