Ätstörningscoach, Frisk från ätstörningar

Lära sig äta

Lära sig äta anorexia

Dagen har bestått av en väldans massa nyttig hjärngympa.

Och oj, oj, oj vad det snurrar uppe i skallen just nu!

Tack för att ni är ni.

Jag skulle vilja krama om varenda en av er (ja, även ni som varje dag smyger in här tysta som små möss. Jag vet ju att ni alltid finns där även fast att ingen annan än jag ser spåren som ni tyst lämnar efter er) 😉

Om vi håller tummarna riktigt hårt så kanske antalet ätstörda människor på sikt kan minska i det här landet.

Fortsätt gärna kommentera och rösta på dagens inlägg om behovet av Personliga Ätstörningsassistenter.

Ni är värdefulla!

3 thoughts on “Lära sig äta”

  1. Hej.. Jag är nog en av de ”tysta mössen” som besöker din blogg. Jag hittade hit för inte så länge sedan men känner redan att jag har hittat en blogg jag verkligen vill följa. Dina inlägg är verkligen genomkloka och så spot-on att jag ibland får gåshud när jag läser. Jag känner igen mig i så mycket av det du skriver och har fått flera aha upplevelser sedan jag började läsa din blogg.

    Jag har haft anorexi sedan jag var 14 och är idag 21 år. Jag kämpar som en dåre för att hålla vikten och äta någolunda okej. Men nu vet jag att det krävs så mycket mer för att bli frisk på riktigt. Vikten måste upp och måltiderna måste bli mer än bara okej för att jag skall kunna lämna sjukdomen bakom mig..

    Tack för en jättefin blogg som verkligen inspererar mig till att göra de rätta valen mot ett friskare liv!

    / Kramar Jenny R

    1. Fina du! Jag blir helt varm av dina ord. Tack ska du ha.

      Du vågar och kan Jenny. Kom ihåg att du har tusentals systrar och bröder i ryggen som finns här varje dag och dygnet runt ifall du vill ventilera något.

      Du har varit ätstörd i snart sju år, det är dags att du vågar testa och se vad som händer om du utmanar Ana. Det är du värd!

      Du kan alltid välja Ana igen, kom ihåg det. Men innan du väljer henne, testa en dag att leva som frisk, utvärdera sen och känn efter hur det känns. Om det känns ok fortsätter du.

      HEJA DIG!!! KÖR HÅRT!

      KRAMAR

  2. Hej! Nyligen bestämde jag mig för att lista Sverigs samtliga bloggar relaterade till hälsa. Däribland områden såsom recept, näringslära, viktnedgång, träning, livsstil och sjukdomar. Eftersom din sajt passar in där så skulle jag gärna se att du la till den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis är det helt gratis.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

Kommentera

