Ångest, Mat, Självhjälp, Träning

Grundregler för att bli av med ätstörningar

Vad är ditt eget största hinder idag?

Identifiera det.

Gör sedan om och gör rätt!

***

Del 3 som också är sista delen i min berättelse om ”Att bli fri från en ätstörning” ligger nu uppe hos Tjejzonen.

Idag skriver jag om de framgångsfaktorer som jag har identifierat som nödvändiga för att man på allvar ska kunna rensa ut i sig själv och börja om på nytt.

Syftet är att bli helt frisk och då krävs det (enligt vad jag tror) t ex att man helt slutar att träna en längre period, etcetera.

För att det inte ska uppstå några förvirringar, jag är fortfarande inte helt frisk men mår mycket bättre idag än för ett år sedan, det går inte att jämföra mitt dåvarande liv mot hur mycket ”godare”  jag idag är mot mig själv.

Jag är på god väg att bli helt frisk och detta är tack vare att jag har varit  mycket konsekvent med att hålla mig till mina identifierade ”Gyllene Grundregler” i kampen mot Ana.

Läs själva här.

2 thoughts on “Grundregler för att bli av med ätstörningar”

  1. jag satt och bläddrade i en synonymbok idag och slog upp ordet ”anorexi”. längst ner står det: motsatsord- bulimi. detta måste väl vara ännu ett exempel på att allmänheten inte är tillräckligt informerad om dessa sjukdomar (!!!) vilket också försvårar förbyggande av dem. både samhället och vården behöver ta ett nytt steg inom detta område…

Kommentera

