Ätstörningscoach

Idiotiska bantningsföretag

Det här är INGEN pro-ana eller bantningsblogg!

Tvärtom diskuterar vi här hur man kan gå i genom livet utan att drabbas av mat-, vikt-, träning- och hälsohets.

Tips, gå tillbaka i arkivet för mer bakgrundsinfo om både mig och bloggen.

***

Nej, jag nämner inga namn. Den gratisreklamen tänker jag inte bjuda på.

Men jag blir klart nyfiken.

För hur sjutton tänker ni när kontaktar en blogg som som står för mindre mat-, träning- och hälsohets?!

Livskvalitét är bantingsindustrin raka motsats.

Jag uppskattar att olika företag hör av sig för att diskutera tänkvärda samarbeten. Men ni får vara beredda på att jag gallrar rätt hårt.

Mitt fokus är att våga släppa in mer livsglädje, spontanitet och gemenskap i det ätstörda och trasiga livet.

Saker som för mig ökar livskvalitén kan vara allt ifrån att äta ett extra gott bröd till frukost och dricka en kanna gott te, bo på hotell, resa, göra dagsutflykter, lyssna på bra musik, gå på inspirerande föredrag och debatter, äta en särskilt god kaka till eftermiddagsfikan, ta på mig mina nya yoga-kläder och meditera i grupp vid havet, plugga in lurarna och lyssna till passionerade entreprenörer och berättare, äta en god middag på restaurang och posta ytterligare ett blogginläggg innan det är dags att släcka lampan för natten.

Alla de här sakerna tycker jag om. Men dietpulver, bantningsdrinkar, milkshakes, piller, bars och liknande produkter faller INTE inom de här ramarna.

Jag kommer aldrig att göra reklam för sådant som jag inte tror på.

Det är fullt tillräckligt att så många av ”storbloggarna” säger ja till de här företagen. Man tycker att de borde vara stora nog att kunna säga nej? Nej, sån produktplacering är bland det värsta jag vet.

Så nu vet alla hur spelreglerna ser ut på den här bloggen.

Om ni har fler frågor, synpunkter eller vill diskutera andra slags samarbeten maila mig på vagenfran37kg@spray.se

Anna

2 thoughts on “Idiotiska bantningsföretag”

Kommentera

