Självhjälp

Att injicera och knarka livsglädje!

Scenen

***

Fantatiska Måns och duktiga Maria Haukaas Storeng

***

I publiken en glad Marie Serneholt

***

Ett glas vitt vin i sommarnatten

***

Lotta Engberg, Maria Haukaas Storeng, Måns Zelmerlöw, Eric Gadd och Timotej

***

Ni som har hängt med här ett tag vet att jag brukar tjata om att det är mycket viktigt att man tar sig ut och regelbundet rör sig omkring och med folk. Grundtanken är att smittas ner av andras livsglädje, rörelse, skratt och engagemang. Allt för att du ska påminnas om vad du faktiskt går miste om så länge du fortsätter att låta ätstörningen få vara en del av ditt liv.

När man har en ätstörning är det inte särskilt ovanligt att man isolerar sig och just därför är det oerhört viktigt att man inte låter ätstörningen få dominera ens liv fullständigt utan istället fortsätter att regelbundet tvingar sig ut, även om det i många fall är oerhört obehagligt när man är helt ensam.

Men det är jätteviktigt att injicera och tillföra så mycket positiv energi som möjligt. Det behöver en stackars ätstörd hjärna som tänker destruktiva och tvångmässiga tankar 24/7.

I min bok förklarar jag mer i detalj på vilka olika sätt som man kan injicera livsglädje (funkar som friskt syre för en ätstörd hjärna).  Det kan var att t ex våga gå på café själv och låta sig smittas ner av människornas livsglädje som råder där, lyssna på en inspirerande och häftig sommarpratare (Sveriges radio) eller läsa en blogg som glöder av passion, liv och lust!

I går fick jag själv en härlig dos positiv energi i form av en bra konsert/show när jag besökte Liseberg och fick se Måns Zelmerlöw uppträda hos Lotta på Liseberg. Måns är ytterligare en av mina inspirationskällor som får mig att må lite extra bra och blicka framåt i livet.

Måns likom de andra på inspirationslistan påminner mig om hur härligt ett friskt liv kan vara och vilka underbara och härliga människor som finns där ute och vad man faktiskt går miste om så länge ätstördheten får fortsätta att dominera ens liv.

Varma tack för en bra show i går, Måns!

3 thoughts on “Att injicera och knarka livsglädje!”

Kommentera

