Ätstörningscoach

När ex-träningsmissbrukaren tar semester

Så kan det se ut så här. En hel dag vid poolen med boken och kaffetermosen som enda sällskap.

Brukar inte vara så förtjust i deckare men tänkte ge Mari Jungstedt en chans. Har nyss börjat på Den dubbla tystnaden. Någon mer som har läst den? Vad tyckte du?”

Det är väldigt svårt att beskriva den frihet och lugn som ofta infinner sig hos mig nu för tiden. Om man aldrig själv har varit träningsnarkoman framstår jag nog som smått psyko när jag från hjärtat tycker att få ligga i skuggan och bara dricka kaffe och tugga kex hela dagen är bland det bästa som finns i livet. Det är lyx och riktig jävla livskvalitét.

Att ta det riktigt lugnt är en helt ny erfarenhet för mig. Fortfarande frågar min hjärna mig varje dag (förväntansfull men fortfarande väldigt förvånad!):

”Får man verkligen ha det så här bra?!

Får man verkligen må bra utan att först ha FÖRTJÄNAT det?

Får man verkligen njuta utan att först ha svultit, träna eller presterat något först?”

Mitt svar är nu för tiden alltid JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Det ÄR sant.

Man kan och får faktiskt lov att gå i genom hela livet utan som den ständiga prestationsprinsessan eller fanatiska självplågaren. Jag lovar, man får göra det och inget farligt händer.

Jag är samma person som förrut men en mycket GLADARE och framförallt LYCKLIGARE människa.

Testa själva. Ge det en vecka. Utvärdera sen.

Jag lovar. Ni kommer aldrig mer vilja vara ätstörda efter att ha blivit påminda om hur härligt ett friskt liv på riktigt är.

Keep up the good work folks!

2 thoughts on “När ex-träningsmissbrukaren tar semester”

  1. Good evening fina du!
    Ska definitivt köpa Kajsas bok nästa helg.
    Var det inte hon som ävens krev den där, 3 gula citroner? Eller hette den 3 små citroner, hmm, inte riktigt säker, men bra var den.
    Har också ”Den dubbla tystnaden” här hemma. Inte börjat än, för jag är inte heller så förtjust i deckare. Är mer för Khaled Hosseinis böcker. Varvat med lite lättsam kost á la Marian Keyes.
    Skulle vara såå roligt att ses. Svårt. men inte helt omöjligt. Kanske trummar du ihop en blogg träff till hösten. Eller har vägarna förbi Tyskland…
    Tack för att du finns. Du är så värdefull.

  2. Det du upplever nu, är den BÄSTA känslan när man varit träningsmissbrukare, det vet jag så väl. Och du gör så rätt. Håll hårt i din nya livsfilosofi, den är lätt att tappa i det här ärligt talat fuckade samhället.

    Men du kan för du vill 🙂

Kommentera

