Ätstörningscoach

SHEDO



Hört talas om SHEDO?

Saxat från deras hemsida:

”Föreningen SHEDO (Self Harm and Eating Disorders Organisation) är en ideell förening vars syfte är att sprida kunskap om ätstörningar och självskadebeteende, ge stöd åt drabbade och anhöriga samt arbeta för en bättre vård för dessa patientgrupper.”

Hanna är styrelseledamot i SHEDO och tipsade om att föreningen har lite sommarträffar på gång. Bland annat i Göteborg den 10-11/7 (mer info på hemsidan).

Någon som är med i föreningen? Hur är det?

Själv blir jag väldigt blyg i stora grupper innan jag känner någon. Men träffen i Gbg låter onekligen spännande och tycker det är ett bra initiativ till att kunna umgås och må bra. Kanske blir det fler som hakar på nu?

Tack för tipset, Hanna!

4 thoughts on “SHEDO”

  1. kikat lite på hemsidan, vilken grej! skulle så gärna vilja ta mig till göteborg då. får se hur det fungerar med jobb och resor:) hoppas få höra lite om det annars?

  2. Jag är lokalordförande för föreningen i Sthlm och jag tycker att den är ett bra initiativ. Det är ju inte så många ännu (tycker jag) som jobbar inom vården som vet vilka vi är men jag hoppas att detta ändras.

    Jag var på sommarträff här i Sthlm igår, picknick i Galärparken först och sedan såg vi på Parkteatern som upträdde med Nina Hemmingsons ”Jag är din flickvän nu”. Jag träffade 2 personer jag aldrig mött innan, man måste våga chansa även om det är så nervöst. Vi hade det jättetrevligt även om vi var få och pjäsen/stycket var fantasstist roligt 🙂
    Våga!

    Kram Mia

  3. Varsågod! 🙂

    På sommarträffen förra året minns jag att det var en hel del som inte hade träffat någon innan och som var väldigt nervösa. Alla tyckte att träffen blev kanonbra! Och vi som arrangerade den förra året fick enbart positiv feedback, så vi kände oss nöjda och glada.

    Kram

Kommentera

