Mat, Självhjälp, Träning

Ställ frågor!

Idag fortsätter dagen där den slutade igår.

Herregud, var det någon mer än jag som fick tårar i ögonen när barnkören kom upp på scen och ett par av barnen gick ner och sjöng direkt till Daniel & Victoria? Se klippet på svtplay här.

Hörrni, jag har sett att ni ställer mycket frågor. Kul!

Om ni undrar över fler saker passa på att fråga så ska jag svara så fort jag kan. Det kan vara alltifrån mat, träning, resor, livet, ja allt möjligt.

Ha en riktigt kunglig dag!

7 thoughts on “Ställ frågor!”

  1. Har du mens? Om inte, när försvann den och hur länge har den varit borta? Jag är normalviktig(bmi 20)sedan snart ett år, har fått en blödning, men inte mer. Blir snart galen och vill bara ha min mens!! Är jag ensam om detta problem? Jag mår sämre av detta än jag mått under hela tiden jag varit underviktig. Jag äter ”rätt” undviker ingen mat osv. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Känner att jag lika gärna kan ge upp om kroppen ändå inte blir ”helt” frisk. Har du några tankar kring detta?

  2. Hur gör man när man ”tvingas” äta onyttigt? Jag menar, hur gör man för att njuta av det, som man skulle gjort om man vore helt frisk? Nu är det ju midsommar snart, och vi brukar alltid göra en speciell midsommartårta som jag älskar men som nu nästan bara känns som ett måste även fast jag tycker att den är god…
    Det känns som att om jag äter ”dålig mat” (t ex tårta) för ofta (det varierar hur ofta som blir ”för ofta”, ibland känns det fel även fast det gått nästan 2 veckor sen jag åt nåt onyttigt…)så blir det är för mycket för min kropp, att den kommer att bli sladdrig, orkelös, ohälsosam, ”smutsig” och så vidare…
    Jag VILL INTE tänka såhär, jag ser ju varje dag människor med fina kroppar som äter kakor hit och dit, så jag borde ju förstå att man inte automatiskt ruttnar för att man äter ”onyttigt” och ”smutsig mat”… Och jag vet även att jag skulle ha njutit av goda saker om jag vore frisk, men nu gör alla dessa tankar, och tvångskänslorna när jag vet att jag inte kan slippa undan att äta sånt att jag inte njuter fullt ut, vilket resulterar i att jag får ångest av att jag äter onyttigt utan att uppskatta det… Jag vill ju liksom kunna äta onyttigt, men när jag själv är sugen på det, inte för att jag måste!
    Förlåt för förvirrat inlägg… hoppas du ser det här och svarar…

  3. Hej!
    Kul med frågestund:) Jag har lite blandade frågor..:
    -Kommer du till Malmö i sommar? Skulle du kunna tänka dig en träff med trogna bloggläsare?
    -Hur många läsare har du här på bloggen?
    -Har du numera mer eller mindre bestämda ätrutiner? Äter du tex mellanmål på kvällen? Vad är typiska mellanmål för dig?
    -Har du fortfarande mat som är ångestladdad? Vilken och hur hanterar du den i så fall?
    -Hur känner du inför ”beach 2010”? Jag har själv haft såna problem med min kroppsbild- vet liksom inte längre hur min kropp egentligen ser ut och uppfattas av andra, och kan få riktig ångest över detta ibland. Känner du att du har en bra kroppsbild idag? Och känner du dig bekväm med att gå på stranden i bikini i år?

    Tusen tack för din underbara blogg. Läser varje dag och det är en riktig solglimt för mig!

    Kramar

  4. Hur kommer man över sina komplex? Jag har sådana komplex över mina celluliter att jag börjar hyperventliera av att ha bikini på mig.
    Varför kan jag inte sluta äta när jag väl börjar? Jag är normalviktig, äter regelbundet osv, men när jag börjar äta t.ex en chokladbit kan jag inte sluta ! Hur hanterar jag detta? Hatar det, går upp massvis i vikt av detta och jag hatar det.

  5. Hej!
    Jag funderar över att ha ett litet träningsuppehåll nu i sommar, detta pga av att det känns ibland som att jag tvingar mig själv att träna bara för att.. Träningen för mig brukar också leda till ännu mer träning dvs promenader, vilket inte e jättebra då ja inte har ett normalt bmi ännu, men jag är väldigt nära. Jag älskar att träna , det får mig att må bra, ibland känns det som om det är min identitet, men när jag träffar andra människor och är social så förstår jag att jag är mer än det. Det är därför det är svårt att ha ett uppehåll , jag älskar det! Blir glad och pigg, men jag vill inte ha det som tvång sen när jag blir helt frisk också! Vill jag inte en dag vill jag kunna skita i det, och jag vill heller inte få ångest om det går mer än tre dar emellan passen? frågorna : Hur ska man tänka vid eventuellt uppehåll, vad gör man vid abstinens?(eller fick du aldrig det kanske?)
    Dessutom undrar jag om du vet ungefär hur mycket man tränar per gång om man springer på löpband och lite styrka efter? Tid menar jag då för varje grej, brukar träna 30-50 min springa och 12-20 min styrka för mycket för lite ? vet inte själv känns det som:/ ibland känns det för mycket och ibland för lite.
    Sen en sista fråga : Ibland känns det som om jag kan träna HUR LÄNGE SOM HELST! jag gör absolut inte det utan brukar hålla mig till en timme och 10-20 min högst! Men då måste jag tvinga mig att sluta , hade du också det så ?
    p.s kanske skriver igen detta var frågorna just nu !:D Vet att du inte är ng expert på hur mk man ska träna osv men du verkar vara sund därför frågar jag dig!
    Kram //Emma

Kommentera

