Ätstörningscoach

I’m home!

En dag kommer även jag vara redo att säga hejdå, men det är ännu väldigt långt dit.

*****

Hemma i Sverige från USA.

Det är egentligen natt och jag borde sova för att kunna vara i fin form till att börja jobba igen på måndag.

Tyvärr känner jag av jetlagen och är superpigg, brukar inte känna av den så mycket annars men detta är första gången jag flyger från andra sidan jordklotet. Har varit i NYC och Florida tidigare och då har jag knappt tänkt på att klockan flyttas hit och dit. Men det blev visst lite annorlunda med att inkludera Los Angeles i resan den här gången.

Hur som helst, jag är hemma. Välkomnades av våren/sommaren 2010 när jag klev ur planet och mår hur bra som helst. Jag kommer med solskenet till er… 😉

Resa är verkligen min passion här i livet och mitt sätt att fylla på med energi och hämta inspiration till det fantastiska liv som jag lever. Jag bestämmer själv över hur bra jag vill att mitt liv ska bli och det känns verkligen lyxigt. Nu menar jag inte ekonomiska faktorer utan syftar främst på psykologiska hinder som tidigare har legat mig i fatet.

Det är bara våra egna tankar som kan begränsa oss från att göra det vi vill. Efter den här resan vet jag att jag kan nå hur långt som helst!

Jag kommer bli HELT FRISK från mina ätstörningar. Jag bara VET det!!!!

Jag älskar verkligen livet och hoppas jag får behålla hälsan så mycket att jag som pensionär får lov att fortsätta vara lika levnadsglad som jag är idag och alltid har varit.

Det finns så mycket kvar som jag ännu vill göra. Mitt mål är att kunna säga att om jag dör i morgon så gör det inget för jag är lycklig över att alltid ha sett till att leva precis det liv som jag har velat utan några som helst psykologiska begränsningar.

Idag kan jag tyvärr inte säga detta. Jag skulle få panik om jag skulle få veta att jag kommer att dö i morgon. För jag är inte klar ännu. Inte än. Långt ifrån.

Jag har så mycket på min lista som jag tidigare har sagt nej till och så mycket som jag ser fram emot att få se, göra och uppleva.

God natt vännerna, hoppas ni fortfarande finns kvar där ute och vill fortsätta hänga med på ”min andra resa” som nu fortsätter.

Har saknat er massor.

Anna

15 thoughts on “I’m home!”

  1. Vad härligt att du är tillbaka! Och vad härligt att din livsglädje bara ökat. Visst har resor en helt magisk verkan? Jag blir så nyfiken: på vilket sätt vill du fortsätta framåt nu? Vilka staket har du märkt att du fortfarande måste hoppa över? Vari ligger dina närmaste utmaningar? Stor kram till dig, jag läser och inspireras av varje inlägg!
    katarina

  2. Hej fins du!
    Welcome home! Vi har saknat dig!!
    Va roligt att du haft en underbar resa! (inte för att jag tvivlat…;))
    Ser framemot att fa läsa om allt kul du varit med om! Å jag hoppas att du lyckats sova litegrann iallafall, trots jetlag.
    Tack för det fina kortet, kom precis lagom då jag behövde lite pepp utifrån… jobbigt, men det rullar pa. Och jag tänker inte ge upp!
    Kram kram!

    1. Roligt att höra att det hittade fram 🙂

      Kämpa på Maria… Du kommer ihåg det där med att friskhetsprocessen måste gå upp och ner och fram och tillbaka?

      Vägen är inte spikrak och det är den inte för någon. Inte för mig heller men det är viktigt att komma ihåg att det kommer att vända. Fler kickar väntar på dig när du har fått stanna upp och andas lite. Det måste man göra emellanåt för att orka samla kraft och kunna gå vidare.

      Många kramar!

  3. Härligt att höra att du har haft det så bra och att du fått ännu mera pepp 🙂
    Tack för böckerna som damp ner hos mig för ett par veckor sen 🙂
    Ta hand om dig!

    1. Kul att böckerna kom fram ordentligt. Är övertygad om att du kommer få stor glädje av dem. Tips stryk under viktiga citat och kapitel som du kan bära med dig i minnet eller nedskrivna i plånboken så är de lätta att ta fram och få en extra spark i baken när det behövs som allra mest.

      Må gott!

  4. vad härligt att du är tillbaka och har haft det så bra! jag förstår vad du menar med resorna, jag älskar det också och finner en enorm glädje i dem:))

  5. Åh, jag blev seriöst skitglad när jag såg rubriken. Hahaha, så töntig. Hjärtat bara tog ett skutt typ. Varit inne varje dag (flera gånger) och kollat efter din återkomst. Åhhh, jag är så löjlig men hjälp vad jag är glad att du är tillbaka 😀

    1. Jättefint sagt. Jag blir så otroligt glad och varm i hela kroppen av att höra det.

      Ni läsare är lika saknade kan jag intyga. Ser fram emot en härlig sommar med mycket inspiration och fortsatt utveckling.

  6. Oh, vad kul att du är tillbaka- har saknat dig! Man vet att en blogg är bra när man går in varenda dag för att kolla om den uppdaterats utan någon aning om hur lång tid det kommer ta tills den är tillbaks… Din blogg höll måttet mer än väl! :)Kul att du verkar ha haft det så bra också. Välkommen hem. Kramar

  7. Instämmer i kören! Kul att du är tillbaka och härligt att du har haft det gott – inspirerande att läsa att du känner sådan framtidstro! Kram!

Kommentera

