Självhjälp

Fler inspirationskällor

Är ditt eget glas halvtomt eller halvfullt?

Vem får dig att längta tillbaka till livet igen?

****

Följande personer förtjänar definitivt sin plats på listan över mina inspirationskällor.

Förstår inte hur jag kunde glömma bort dem första gången. Det är precis lika självklara som alla de andra!

Bob Hansson

Morgan Larsson (p3)

Stina Wollter

Jacob Öqvist

Stina Dabrowski

Personerna på listan får mig att må väldigt bra när jag ser dem i tv-rutan eller hör deras röster i andra sammang.

De påminner mig om och får mig att ta tillbaka och utveckla allt det där som jag själv var så mycket mer av förr – innan dess att ätstörningen gjorde entré i mitt liv. Och min personliga utveckling går verkligen i rätt riktning om jag får lov att säga det själv.

När man släpper taget om ätstörningen blir man automatiskt en bättre människa. Du kanske inte tror mig men jag lovar att dina odds ökar betydligt eftersom du plötsligt får en massa extra hjärnkapacitet, kraft och energi när du inte längre är fokuserad på vad du ska äta till lunch eller hur mycket du ska träna i morgon. Extra energi som du kan lägga på dig själv och nå dit du vill.

Viktiga egenskaper som personerna ovan besitter är för mig empati, konsten att få andra människor att må bra, lyhördhet, humor, berättarförmåga, ett starkt självförtroende och ett jävlaranamma, människointresse, nyfikenhet, en inre trygghet, mod och en fantastisk förmåga att kunna ta in alla sorters människor.

Listan kommer att uppdateras kontinuerligt och är ett s.k ”levande dokument”.

5 thoughts on “Fler inspirationskällor”

  1. jag har faktiskt bara personer i min närhet jag siktat in mig på, goda vänner. dom är enkla och såpass när aatt det går att ringa in dom för att få en må-bra-boost!

  2. ja, jag håller med om JAKOB ÖQVIST!
    Brukar alltid kolla på The Voice på mornarna och JAKOB är ju bäst av alla de tre pratarna! =)
    Han tänker som jag och är rolig o ”vanlig” o inte rädd för att göra bort sej eller säga sånt som e lite pinsamt!
    Får mej alltid en glad start på dagen av honom!

  3. Har en stor inspirationskälla som hjälpt mig mycket det senaste året – Lisbeth Salander 🙂 Sofia Åkerman är också en person som jag inspireras av! Kram

Kommentera

