Ätstörningscoach

Vad gör du i livet?

Dagens läsarfråga:

”Du skriver något bland det bästa jag någonsin läst på detta ämne.

Det du skriver är helt fantastiskt och oerhört stor hjälp.

Får mig att fundera på vad du gör i livet.

Journalism/författarskap div projekt på ämnet hade nog få gjort så bra som du.

Även kurator/psykolog.”

Mitt svar:

Det du skriver kan vara en av de vackraste komplimanger som jag har fått någonsin.

Journalist respektive författare, ja att skriva är en passion som jag tappade bort helt när jag blev sjuk i anorexin som 16-åring. Då fattade jag inte varför men plötsligt var min fantasi och intressse för skrivandet som bortblåst. Trodde på den tiden att jag tappat intresset men idag fattar jag att det var hjärnan som bortprioriterade och det fanns helt enkelt ingen energi över till att slösa bort på en sån ”enkel/meningslös sak” som kreativitet när alla kalorier behövdes för att se till att jag verkligen överlevde.

Kurator och psykolog är också intressanta yrken, iaf finns det delar därifrån som jag gärna skulle vilja vara med och utveckla när det gäller personlig utveckling, coaching och liknande.

Idag jobbar jag inom segmentet Sales & Marketing, vilket jag trivs väldigt bra med.

1 thought on “Vad gör du i livet?”

  1. Hej Anna! Måste bara få påpeka vilken underbar blogg du har! För att göra en lång historia kort så är jag underviktig och har ätstörningar. Jag ha ganska nyligen insett detta och jobbar nu för att ta mig ur ätstörningarna och för att höja vikten. För nån dag sen så googlade jag på ”gå upp i vikt” för att se om det fanns några bra tips (sjukt nog kom det upp fler resultat om hur man gick ner i vikt) och så hittade jag hit. Har bläddrat igenom en stor del av din blogg och av dina erfarenheter så kanske du skulle kunna hjälpa mig. Här kommer några frågor. Jag förstår om du inte har tid att svara men det skulle vara riktigt snällt av dig om du gjorde det.

    1. Hur vet jag hur jag ska äta, för att gå upp i vikt och för att äta ”normalt”?

    2. Hur tusan slutar man räkna kalorier?

    3. Hur lång tid tar det innan hunger- och mättnadskänslorna kommer tillbaka till det vanliga? Just nu är min kropp inställd på ganska långa mellanrum mellan måltiderna…

    Tack på förhand 🙂 /Mikaela

Kommentera

