Ätstörningscoach

Fullt ös idag

Herregud, tror bestämt jag slår bloggrekord idag i antal inlägg. Tänk vad mycket man hinner med bara man kliver upp några timmar tidigare än vanligt

😉

Som tur är så är jag ledig hela nästa vecka så jag får väl till slut min efterlängtade sovmorgon förr eller senare…

Men en sak jag funderar över, hur ser ni på en bloggs aktivitetsnivå? Kvalitet kontra kvantitet?

Varför läser just DU den här bloggen till exempel? Skulle den vara bättre om den uppdaterades fler ggr/dag men med kortare inlägg?

Som det har varit tidigare har jag oftast skrivit ett långt/dag. Men vilket är egentligen bäst? Självklart när jag skriver 1 st brukar det ofta vara lite mer tyngd bakom än  s.k ”strö-bloggning”.

Jag har på sistone känt i samband med viktuppgången att mina tankar börjar gå till helt andra saker än ätstörningar och frågan är hur intresserade ni är att läsa om det?

Jag kommer inte vara ätstörd för evigt, det är nog dags att börja inse det (och tur är väl faktiskt det!?).

Men mode kommer ni aldrig få läsa om i den här bloggen det kan jag lova er.

Idag är jag fortfarande i den där processen att försöka upptäcka vem jag är och hitta nya intressen. Det var något som helt gick mig förbi när jag förr hängde på gymmet hela dagen och på så vis långsamt tog kål på mina hjärnceller, en efter en.

Men saker som t ex inredning, bak, produkttester, musik, pyssel och liknande är helt klart saker som intresserar mig. Frågan är bara hur mycket som jag ska dela med mig av detta i bloggen..?

Jag spånar högt nu och det gör jag för att jag gärna vill få höra era åsikter kring det här.

Det är trots allt vi som tillsammans skapar den här plattformen. Därför är det viktigt att ni kommer med feed back så att ni inte surfar in här om några dagar och upptäcker att jag istället har börjat blogga om mitt allra största intresse här i livet;

MOTORCYKLAR!

8 thoughts on “Fullt ös idag”

  1. Åh vad peppad jag blev jag av ditt ”tidiga morgon-inlägg” och att du fixade att äta och såg till vad kroppen behövde! Tack!
    Det är för din sunda inställning till livet och tillfriskning som jag läser din blogg, den ger mig hopp och stöd och tips när jag själv känner att det är svårt!
    Hur ofta du skriver är inte så viktigt, är nog för kvalitet framför kvantitet i sånt fall men det brukar vara bra kvalitet på det du skriver!

    Klart det ska synas vem DU är in din blogg, inte bara ÄS som ska finnas, själv är jag väl rätt ointresserad av just bakning men skulle inte sluta läsa om du har det då och då (om det inte vart en regelrätt bakblogg förstås). Tycker att du ska låta din personlighet lysa igenom, skriv de du känner för så hänger dom med som vill hänga med!
    Tack!/Åsa

  2. Din blogg kommer alltid vara en guldklimp för att den är så ovanlig i att vara en positiv blogg om ÄS- alltså inte pro-ana utan en blogg som verkligen inspirerar till friskhet (och frihet!). Så inläggen om dina framsteg och dina svårigheter är fortfarande hemskt uppskattade. Dock var det en kul överraskning med många inlägg idag. Roligt att höra mer ifrån dig. Och om det handlar om annat än ÄS, ja då är det ju bara ett jättebra tecken och säkert något som vi andra också kan må bra av. Att bli frisk från ÄS handlar väl om att upptäcka livet- så skriv om livet om du vill dela med dig! Vi läser gärna:)
    Kramar

  3. måste bara instämma i Åsas inlägg att det är du och dina peppande inlägg om ett nytt härligt frisk liv som verkligen ger bloggen sin stora glans! det skulle vara kul att fortsätta att läsa om din utveckling i ett sunt liv och med förslag på tex bra och hälsosam mat? =)
    tack för allt
    kram

  4. även jag instämmer. men jag är precis som du i frisknings fasen. så det skulle vara så roligt om du just också skrev om andra saker, sånt som kommer till och visar att ett friskt och lyckligt liv finns kvar. just om hälsosam kost, fritidsintressen, motion, resor, bak o.s.v. din blogg är super!!!!!!!
    kram ida

  5. Jag läser din blogg för att hålla mitt hopp uppe, har en vän som är djupt nedgången i ÄS tillsammans med djup depression, borderline osv. Men när jag läser dina ord inser jag att det faktiskt finns hopp om min vän med.

    Jag tycker att det är väldigt intressant när du skriver dina långa inlägg som handlar om just mat och träning men det kan bli lite väl maffigt så de kortare inläggen om din vardag blir bra instickare för att lätta upp det hela.

    Bra jobbat! 😀

  6. ”Var tid har sitt”, du ska såklart skriva om det du känner för, här och nu. Det är just det som gör bloggen så levande, härligt inspirerande och verklig!

    Tack för att du så generöst delar med dig av tankar och utmaningar på vägen till det fria livet:)!

    Kram

  7. Jag tycker att alla dina inlägg är viktiga, även de korta eftersom du alltid tar upp ett viktigt ämne. Du är otroligt peppande & jag hoppas att vi får fortsätta följa din utveckling, även om den innebär att du inte ens nämner ÄS. 🙂 Jag har dock funderat på en sak; går allt bra för dej HELA tiden? Du skrev ju om din nattliga hunger & så, men verkade ändå lugn. Har du inga dagar med ångest & känslan av att du inte orkar osv? Jag tycker att jag har kommit långt med mina problem, men ligger ändå & gråter i timmar vissa dagar. Jag känner mej som en vekling jämfört med dej! Kämpa på, tuffing. Kramar

Kommentera

