Ätstörningscoach

34 frågor om mig

Jag förstår på era frågor att många av er tycks vara lite nyfikna på människan bakom bloggen. Liksom ni har ju även jag en identitet. Jag är inte en anorektiker. Jag är en helt vanlig människa som har anorektiska tankar. Anorektiska tankar som blir allt svagare.

*****

Fick önskemål om att kopiera en lista från Cosmos website och fylla i så nu har jag gjort det. Håll till godo, förhoppningsvis säger mina svar i alla fall nåt!


Nämn något som gjorde dig glad igår: Nya leads & prospects

Vad gjorde du kl 08 imorse: Svarade på jobbmail

Vad gjorde du för 15 min sedan: Pratade i telefon

Det sista du sa högt: ”Nu är det bara en dag kvar sen tar jag påskledigt!”

Det senaste någon sa till dig: ”Det är som det är…”

Vad har du druckit idag: Kaffe, te, vatten och vaniljsmoothie

Vad var det senaste du åt: En banan

Vad var det senaste du köpte: En slags canvasduk

Vad är det för färg på din ytterdörr: Mörk brun

Vad är det för väder hos dig nu: SOL

Godaste glassmaken: Choklad med nötter

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, utan tvekan

Sover du tungt: Varken eller, normalt

Drömmer du mardrömmar: Sällan men jag drömmer generellt mycket mer sedan jag gick upp i vikt

Trivs du med ditt jobb: Ja

Favoritklädsel: Klassiskt.  Snygg skjorta, sjal och mörka jeans

Favoritlåt just nu: Dream on (Robyn)

Vad ser du om du tittar till höger: En stor krukväxt + dalahäst

Vad gör dig glad just nu: Vetskapen att jag är ledig hela nästa vecka!

Vad ska du göra härnäst: Gå ut innan solen försvinner

Höger eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Mentalt trött, dock pigg i kroppen

Favoritgodis: Choklad (med nötter/frukt i)

Kläder just nu: Svarta byxor + skjorta

Sommarplaner: Förmoldigen jobba, bada och ligga på stranden

Hur många kuddar sover du med: 1 st

Spelar du något instrument: Nej

Morgon eller nattmänniska: Morgon

Vad är viktigast för dig: Min hälsa, vänner och familj, resor + karriär

Är du kittlig: Ja, fötterna extremt

Snarkar du: Nej

Äckligaste insekten: Gräshoppor

Längtar du mest efter just nu: Att få kliva i mina mjukisbrallor och ta en promenad innan solen går ner för dagen.

2 thoughts on “34 frågor om mig”

  1. Hej! Jag har en fråga till dig. Jag har ioförsig ofta frågor men det är för att jag är så imponerad och förvånad, för jag kan inte förstå hur du klarar allt det här. Men, hur som helst, frågan är följande: det verkar jätteskönt att kunna äta det man är sugen på för tillfället! Jag är ju tyvärr ”tvungen” (enligt mig själv) att följa ett matschema så det blir inte särskilt stor variation eller flexibilitet för min del.

    För om du vaknar på morgonen och så är du t.ex. sugen på att dricka Oboy och äta ostsmörgåsar till frukost, hur vet du då hur mycket du ska äta? Hur vet du att det inte blir för lite? Eller ännu värre, ve och fasa, (lite ironisk där) för mycket? Känner du hunger? Och framförallt KÄNNER DU MÄTTNAD?

    Det här är nämligen hemskt pinsamt enligt mig: jag har sjukdomen anorexi, alltså inte bulimi eller så, utan anorexi, men ändå så tror jag att det är så att jag kan känna hunger men jag tror inte att jag kan känna mättnad! Jag har haft ”överätningar” (eller vad man ska kalla det) ibland o.s.v. Så hur får man det att funka, det här som du skriver om i din blogg, att äta det man är sugen på, utan att det blir för lite, ELLER FÖR MYCKET?

    Sedan var jag förresten lite nyfiken på lite andra saker också. T.ex. fruktyoghurt med 2% fett är det något du äter/kan äta? Lite onyttigare musli och sånt?

    Hoppas du har en bra fredag! 🙂

    1. Rebecca! Jag förstår precis. Jag har gått i precis samma tankar, men jag har upptäckt att om jag äter 3 bra mål med mat per dag, som verkligen innehåller ”normalt” med enligt Ana ”onyttigheter” så lovar jag… du kommer börja känna dig lugn… lugnare o gladare UTAN att bli tjock. När det lägger sig på magen (min stora rädsla) brukar det bero på att kroppen först o främst är inställd så att den sparar så fort den får något ”mer” än den brukar… Men om man 3 ggr per dag äter det man behöver så ställer kroppen snart in sig på ”lugn och ro” Detta innebär att den kommer fungera normalt – du blir frisk och kommer känna mättnad!!! Och kroppen behöver INTE spara maten på magen 😉

      Lovar!! Stor kram!!

Kommentera

