Mat, Produkttest

Test: Anthon Bergs Raspberry & Blackberry

Besvikelse…

*****

Förr fanns det bara en smaksatt choklad som jag tyckte om och det var den jag smakade av misstag en gång. Detta var ungefär två år sedan och den heter Karl Fazer Wild Berries . Jag älskade den då och jag kommer än idag ihåg hur den smakade…

Men tyvärr hittar jag den inte längre i affärerna. Vet någon om den har utgått? Som substitut tänkte jag att jag skulle testa Raspberry & Blackberry från Anthon Berg istället. Såg att även Marabou hade någon med hallon men eftersom jag brukar gilla Anthon Berg tänkte jag att det var ett säkert kort.

Det var det inte!

Den går inte ens att jämföra med Fazers… Det smakade bara mörk choklad och någon konstig bismak av något jag inte ens kunde känna igen…

Var var smaksättningen någonstans?! Jag brukar i vanliga fall gilla mörk choklad men den konstiga bismaken förstörde hela chokladkakan. Jag brukar aldrig slänga mat men den här var så himla äcklig att jag inte klarade av mer än några bitar. Nej, fy!

Jag ger den 1 av 5 i smakbetyg.

Någon som vet om Fazers Wild Berry-choklad fortfarande finns att få tag i?

11 thoughts on “Test: Anthon Bergs Raspberry & Blackberry”

  1. kommer inte ihåg den, men prova Lindt-choklad! Det är i mitt tycke den bästa chokladen som finns att köpa i nåt som inte är ett choklaterie… Den med mint är mycket god. Vit med grönt på omslaget (som är i papp) Det är min absoluta favvo 🙂

  2. Hej Anna,

    Tacksam för att sådana som du finns som svar till de ökande pro ana/mia bloggar.

    Jag undrar hur du insåg att du var sjuk och orkade ta beslutet att vända och försöka gå upp i vikt, och inte tänka bara några kilo till sen slutar jag..

    Har själv svårt att våga ta steget till att sluta stoppa fingrarna i halsen och tvångsmässsigt träna.
    Det känns som en av de enda tryggheterna som finns i mitt liv, och det enda jag själv kan kontrollera.
    Även fast jag verkligen försökt sluta så kan jag inte sluta klicka mig in på pro ana & mia sidor.
    Det för att jag är rädd att tappa kontrollen, jag undrar hur du vågade ta det steget.

    Tack igen för en underbar blogg, det är sådana som du som borde vinna priser för bästa blogg, INTE skvallerbloggar, modebloggar och liknande.

    Sköt om dig och kämpa på sötnos!

    1. Vad fin du Marissa. Tack snälla!

      Jag mådde så himla dåligt på slutet. Jag hade ju inget liv. Jag tänkte på mat 24/7 och det drabbade både mig själv, min familj, min fritid, mina vänner och mina framtidsplaner.

      Jag insåg att jag inte kunde fortsätt ha det så. Det var ingen hållbar livsstill för fem öre. Dessutom svimmade jag lite då och då och ibland trodde jag att mitt hjärta skulle stanna vilket ledde till panik- och dödsångest.

      Lyd mitt råd, ta en testvecka där du unnar di själv att ”prova” ett vanligt friskt liv. Kom ihåg att du alltid kan välja ÄS igen om du nu vill det.

      Du har inget att förlora på det men du är fasiken värd att iaf få testa på hur det är att må bra – på riktigt!

      Testa en vecka och känn efter. Sluta tänk svart eller vitt, fantisera om hur en frisk dag skulle se ut för dig. Ta hjälp av din familj och/eller vänner om det skulle kännas lättare.

      Stor kram och kör hårt nu!

  3. Har läst lite av din blogg nu, första gången jag kikar in. Du verkar vara en väldigt stark människa och jag har inte beundrat något lika snabbt som jag kom att beundra dig. Jag är verkligen imponerad, keep up the good work!

    1. Fina du, tack så mycket. Så glad jag blir.

      Roligt att du har hittat hit, hoppas du får lite inspiration här. Och undrar du något släng iväg en fråga vettja…!!!

      Trevlig fredagskväll!

  4. Du har fått mig att våga ta steget mot att bli frisk, på riktigt den här gången. inte ljuga för mig själv. Undrar bara om du anser det helt nödvändigt att sluta träna för att bli frisk? Tränar ju ganska mycket, för mycket, men har dragit ner rejält. Det finns inget skönare än att ge sig ut i skogen på en löptur, då kan jag släppa lös alla tankar, ta hand om mig själv och blicka framåt. Är detta pga min anorexi monster som blir tillfredsställ eller går det att träna för den goda själen också? Vad tycker du?

    Kram

Kommentera

