Mat, Produkttest

Test av Ballerina kladdkaka

Ballerina Kladdkaka – ”måste” doppas..!?

*

”Doppa för bästa smak” står det på kexpaketet. Jag är benägen att hålla med!

Första kexet tyckte jag var lite ”Äsch, vaddå? Går väl lika bra utan att doppa… smakar väl ändå bara vanligt chokladkex?”.

Sen testade jag att doppa ett kex i ett glas mjölk och lord vad gott det blev. Mums! Det blev faktiskt ännu godare. Mycket och härligt kladdig choklad. Gott, gottigott, gott!

Annars tycker jag att Ballerina brukar ha för mycket kex och för lite fyllning. Antar att jag liksom de flesta andra chocoholics kommer gå igång ännu mer på den här produktnyheten än de gamla Ballerinorna som börjar kännas lite uttjatade.

Tyckte kexen påminde om Oreos faktiskt, eller är jag helt ute och reser?

Som vanligt är jag barnsligt förtjust i konsumenttester och tycker produktnyheterna är ännu roligare nu när jag faktiskt får chans att smaka själv och inte bara se på när andra äter.

En perfekt och lagom måndagsfika när energin är på väg ner i skosulorna.

Det var dagens tips. Vad tycker ni förresten om produktrecensioner? Mer eller mindre av?

10 thoughts on “Test av Ballerina kladdkaka”

  1. Åh jag som älskar choklad, blev riktigt sugen, kanske ska smaka till helgen. Hehe min systers mans mamma och bror jobbar dessutom på kexen :), så kanske kan se om man får ”familjerabatt” =)!

    Jag har precis börjat läsa din blogg men jag tycker verkligen att det är roligt med sånna här inlägg! Så jag röstar för mer av dom!

    Kram/Jennie

  2. Hej !
    jag har under en längre tid haft, kanske inte anorexia precis, men jag har räknat kalorier, tränat varje dag, ätit minimalt under en längre tid. detta ledde då till drastisk viktnedgång och ett ynka bmi på under 16. Jag orkade inte träna med mitt handbollslag som jag lägger ner mycket tid på. men ända sen jag började läsa din blogg har jag sakta vänt totalt på mina tankar. trots att när jag började äta mer och god mat, gick upp en del, eftersom att jag inte hade ätit ordentligt på flera månader, så åt jag hur mycket som helst, bara för att mätta min hunger under som månaderna. men nu har jag funnit en balans som funkar perfekt. och jag börjar njuta av min kroppp och livet!
    tänkte bara att genom detta säga att utan din blogg hade jag troligtvis legat nere på BMI 14 vid det här laget.
    Tack!

    1. Åh Alice du ska veta hur mycket sådana här kommentarer betyder för mig.

      Fortsätt kämpa, det FINNS en väg bort från eländet.

      För varje utmaning och förädrning som du vågar göra så kommer det att gå lite lättare. Bestäm dig för att det måste gå och ge aldrig upp.

      VÅGA!

  3. Produktrecentioner kan vara kul. Lagomt i din blogg, alltså inte för mycket och inte för lite. Kul att du recenserar film och annat också 🙂

    Det som jag tycker är synd med produktnyheter är att många av produkterna av tex. kakor, bröd, godis, i frysdisk osv. bara tillverkas ett ett tag och sen slutar det tillverkas. Det är flera produkter jag verkligen älskat, men blivit så besviken när det inte tillverkas mer. Jag har som nu blivit att jag inte vill prova nya smaker i rädsla att verkligen gilla det och sen bli besviken när det inte längre finns att köpa.

    1. Tack, precis vad jag ville veta.

      Ska försöka hitta en lagom balans av produktrecensioner varvat med självhjälp och mer personliga inlägg om mig själv.

      Du får helt enkelt köpa på dig lite extra när du hittar något som gillar eller skriv till producenterna, det kan påverka en hel del i deras beslut om de ska återlansera produkter eller inte!

      Konsumentmakt är bra.

  4. hm, jag har tänkt prova de där under en längre tid nu. kanske är dags att ta tag i saken. bör alltså bara ladda upp med ett paket mjölk först? 😉

Kommentera

