Mat

Fredagsmys!

Spaghetti Carbonara – längesen jag gjorde det!

*****

Hej på er!

Ledsen för att jag bloggar sent idag men det har verkligen varit full fart på jobbet hela dagen. Som fredagsfika blev det idag en god budapestrulle  som fick fortsätta att hålla mitt blocksocker i shack. Blir dessutom på väldigt bra humör så fort jag får äta lite sött då och då – jag mår bra av det och det ingår i det liv som jag vill leva (och faktiskt har lyckats leva väldigt länge den sista tiden utan att få minsta lilla ångest alls – undrar hur länge det här varar?!).

Efter att jag slutade strax efter fem så agerade jag sedan privatchaufför en stund. Därefter var det så himla härligt att komma hem till ett helt knäpptyst hus. Jag tände några ljus och kastade sedan av min ärmlösa vita blus och svarta byxor med pressveck till förmån för ett par mjuka pyjamasbyxor och en stor t-shirt – äntligen fredagsmys!!!

Fräste sen snabbt några bacon samtidigt som jag lät pastan koka upp. Efter 7 minuter klippte jag baconet över pastakastrullen och hällde på en slurk med minigrädde. Saltade och pepprade och serverade sedan med varma Haricots verts.

Slog mig ner med Carbonaran framför ännu ett avsnitt av Glamourama på TV3 (visst är Anna, Petra och Michaela superduktiga?!) och njöt av att bara vara och slappna av efter en lång arbetsvecka.

Nu ska jag ta en varm dusch och därefter lägga mig i soffan och titta på Skavlan. Kommer förmodligen somna men det gör inget… jag har inga tider eller något annat att tänka på och imon är det helg. Vaknar jag i tid så blir det nog både utelunch och shopping på stan… Det återstår att se.

Må så gott alla ni fina som läser här.

Kom ihåg att ni är värda att må bra och våga ta hand om er själva. Lyssna på era trötta kroppar och hjälp er utsvultna förrvirrade hjärnor genom att fylla på med god med jämna mellanrum. Det värsta som kan hända är att man tror att man blir tjock och ful och det kan jag berätta för er att det blir ni inte. Jag har hittills inte blivit det och det är inget som skrämmer mig särskilt mycket heller längre. En dag i taget räcker gott för mig just nu.

Man mår bättre av att äta och jag är glad att jag vågar testa på att leva så här ett tag. Jag menar jag kan ju alltid välja anorexialand igen om jag skulle vilja, det alternativet kommer alltid att finnas kvar. Men just nu är jag mer nyfiken på hur ett friskt liv ser ut och hittills kan jag bara ge det tummen upp.

Testa, våga, kämpa!!!!!

2 thoughts on “Fredagsmys!”

  1. Jag har en fråga:) Jo jag undrar hur känner du dig nu i jämförelse med innan när du var i sämre skick så att säga. Känner du dig smalare nu, eller smal iallafall eller tycker du att du ser stor ut. Många känner sig ju oftast smalare iochmed tillfriskningen och får en mer verkligen kroppsuppfattning.
    Lite nyfiken.

    Hoppas du har en bra fredagskväll!:)

Kommentera

