Ätstörningscoach

Härlig lördag

Sweet and sleepy Saturday…

*****

Hej bloggen!

Vill bara kika in snabbt och säga hej och än en gång tacka för ert fina stöd och kommentarer till förra inlägget.

Helgen är verkligen min höjdpunkt och något jag ser fram emot jättemycket i veckan när man jobbar så mycket. Då låter jag kroppen få sova ut ordentligt (mkt ovanligt att jag kliver upp före kl 11).

Glider sedan runt i morgonrocken en stund och fixar till mig innan jag äter brunch framåt tolvsnåret. En hemmagjord caffe latte, mitt goda nötbröd, gott pålägg och yoghurt är en bra start på dagen.

Egentligen skulle jag ha gett mig ut på bokrean idag men kände hur skönt jag tyckte det var att bara stanna hemma och pyssla. Har hunnit göra alla de där sakerna som jag lätt skjuter på i veckan… t ex betalat räkningar, städat, svarat på mail, scannat nätet på pysselsidor och mer info om OS-mössan faktiskt går att köpa någonstans (?!), läst massa bloggar och sist på SVT:s sajt tjuvlyssnat på bidragen till kvällens melodifestival.

En skön dag i ett lagom tempo… nu står lasagnen i ugnen och vi har dukat framför teven.

Vad hittar ni på ikväll?

9 thoughts on “Härlig lördag”

  1. hej. jag har för första gången på två år bjudit mina älsklingar på bastu och mat. under tiden med anorexin har det inte blivit av. jag har inte vågat. det har kännats som jag inte då får ha samma kontroll på min mat och kalorier. men i går kväll. det var så skönt. anorexin har börjat att släppa, ju närmare min normalvikt jag kommer. konstigt, kanske? igentligen ganska logist…. vi badade bastu och fixade mumsiga varma smörgåsar och sallad. sedan var det melodifestival. har saknat myskvällarna, det märkte jag i går, mer än någonsin!!
    kram och kämppa!! kram ida

    1. Härligt Ida!

      Jag kan verkligen förstå känslan och den adrenalinkick man får efter att göra en sån sak som du gjorde igår…. när man gått o längtat så länge och så bara bestämmer man sig för att göra det till slut!

      Bra tips på en effektiv förändring som vi alla bör testa på bara för att se hur det känns… suppernervöst innan men efteråt känns det såååå bra!

      Stor kram tillbaka!

  2. Vilken härlig dag du verkar ha haft – det är du värd i massvis!

    Önskar jag också kunde få till det där med brunch – tycker att jag har svårt att få ihop min ”matdag” om jag tar sovmorgon och inte går upp som vanligt och äter frukost, jag fattar inte hur jag ska ”få i mig” allt jag ”ska få i mig” på kortare tid men det kanske inte spelar så stor roll i långa loppet?

Kommentera

