Ätstörningscoach

Pengar över och kanske ett gott hjärta?

Hörrni, tänkte idag använda bloggen som en kanal att samla in så mycket tips som möjligt från er på hur jag skulle kunna finansiera minst 3 månader (gärna längre)  i  Los Angeles den här våren/sommaren..?

*****

Jag har länge pratat om att när jag går upp i vikt ska jag belöna mig med en efterlängtad resa till Kalifornien. Den tiden är här nu. Och det har visat sig kan bli mer än bara en resa…

Jag har kämpat hårt för att kunna få stanna där en längre tid då jag vill bo och uppleva Amerika mer än bara som turist. Jag har nu – äntligen – fått ett erbjudande att åka över och jobba där i minst 3 mån (max 12). Kan tyvärr inte berätta namnet på arbetsplatsen men det är kopplat till det yrkesområdet som jag verkar inom, dvs marknadsföring och försäljning.

Jag är så lycklig över att äntligen ha fått det här beskedet – min dröm om Kalifornien kan bli verklighet!

Dock finns det ett men och det är att jag gör det här oavlönat.  Jobbet har ett mycket gott syfte och är därför ideelt villket jag har förståelse för. Men jag är heller inte gjord av pengar.

Därför skulle jag behöva era bästa tips på hur jag skulle kunna täcka mina levnadskostnader under den här perioden.

Har ni något förslag?

Tips på stipendium?

Någon tidning som vill att jag skriver krönikor under min tid i LA?

Kanske är du en ovanligt rik människa som läser den här bloggen och vill hjälpa till o sponsra?

Kanske bor du i LA eller känner någon kompis eller gammal moster som vill hyra ut sin lägenhet/rum billigt?

Kanske heter du Magnus Carlsson och vill ha någon som bor i din lya för att minska risken för inbrott eftersom du själv bara bor där ibland…? 😉

Tjänster och gentjänster på annat sätt…?

Alla kreativa idéer/förslag kommer övervägas!

Maila mig på vagenfran37kg@spray.se eller droppa en kommentar!

Herregud, på något vis måste jag väl kunna nyttja den här bloggen? Och tänk vad skojigt, då skulle ni få hänga med mig i LA varje dag?

Inte helt fel, eller hur?

2 thoughts on “Pengar över och kanske ett gott hjärta?”

  1. vill bara saga att jag sitter har pa andra sidan jordklotet och pga daligt/dyrt internet hinner jag inte lasa alla inlagg, men laste nagra och vill bara saga att jag haller tummarna for dig och fortfarande far styrka av dig!
    och det dar med maltidstiderna, fyfan vilket helvete det var. borjat bli liite battra med det, och har ar det ju annorlunda ocksa jamfort med sverige.
    ta hand om dig fina anna! manga kramar!

Kommentera

