Mat, Produkttest, recept

Test av Sara Lee – pizzakit

Pizzakit från Sara Lee

*****

Ja, men visst var det väl en himla tur att det blev pizza till slut i lördags? Annars hade jag ju aldrig vetat hur gott och enkelt Pizzakitet från Sara Lee är.

Jag trodde som sag att jag skulle ha gjort min egen pizzadeg i helgen men tiden rann som vanligt iväg för mig. Sara Lee kan jag tipsa om är en riktig tidsräddare och man slipper all extra disk och att rengöra klumpiga köksapparater.

Resultatet blir riktigt bra. Har absolut inget att klaga på. Man vrider på burken med pizzadegen och vips smäller den till och sen är det bara att lägga ut den på en smord plåt eller bakplåtspapper. Ingen risk att degen ”faller sönder” heller utan man kan vara ganska hårdhänt med den då den inte kladdar – sånt gillar jag!

Degen räcker till en hel plåt, vi var tre som delade och det blev rejäla bitar till oss allihopa. Tomatsås medföljer (även den smakade mycket bra) i pizzakitet.

Vi körde på två olika fyllningar:

Färska tomater, parmaskinka, oliver, paprika och färska champinjoner + Pecorino Romano (salt, stark och lite nötig ost från Zeta)

Bacon, röd lökPecorino Romano

Resultatet blev kalasbra. Beroende på hur tjock pizzabotten man vill ha så kan man dra ut den på plåten (ingen  kavel krävs!). Vi drog ut den rätt rejält och ändå blev den lagom tjock med en sådan konsistens som man förväntar sig att en riktig pizza ska ha.

Det var dagens tips från mig.

Någon annan som också har testat det här kitet?

*****

Mästerverket!

6 thoughts on “Test av Sara Lee – pizzakit”

  1. jag har testat det där kitet sent i höstas, och förundrades precis som du hur enkelt och gott det var! perfekt att använda sig av när man ska göra pizza själv. kan t o m tycka att degen smakade bättre än när man gör den själv, plus att man slipper allt kladd och disk av degbunkar.
    tyvärr så har jag ju ingen ugn hemma i min lgh, men jag blir nu sugen på att låna föräldrarnas kök och göra pizza en kväll. kanske i helgen? det bästa med att göra sina egna är att man får ha extra allt av det man tycker om! 😀 för min del blir det också färska champinjoner, tomater, paprika, kronärtskockor,nån god ost och mkt annat. mums!
    tack för middagstipset 🙂

    kram

    1. You’re welcome!

      Ja, visst blir det lite skillnad när man själv kan ösa på ordentligt med sin egen favoritfyllning?

      Vissa pizzarestauranger bemödar sig ju ibland bara att lägga på kanske max en ring paprika eller fem oliver på en hel pizza… ser lite tråkigt ut tycker jag. Även fast att det ska erkännas att jag uppskattar en köpepizza emellanåt också.

      Må så gott!

    1. En härlig känsla när man gör något ”själv” och hemlagat… hehe, även fast det är fusk så det skriker om det så är det något visst med att se en deg pysa upp och bli till ett färdiggräddat bröd…

Kommentera

