Mat

Första arbetsveckan

Äntligen helg! Haha, tänk att äntligen få utbrista det igen. Kändes som det var ett tag sen jag sa det sist…

Äsch klagar inte, jag tycker om mitt jobb och är bara glad att ha något att göra igen (som ger pengar i plånboken).

Funderar på vad vi ska äta ikväll… något snabbt men gott… har ni något bra förslag?

Brukar ni lyxa till det på fre-lör eller får ÄS styra då också?

När kan ni äta/unna er något extra utan att det resulterar i ångest?

*****

Har ni förresten sett Råttatouille? Inte det..?

Kul för er! Fredagskvällen är räddad – stick iväg o hyr den nu. Bums!

5 thoughts on “Första arbetsveckan”

  1. Jag unnar mig litet grand varje dag.
    Men ÄS finns alltid med och klagar.
    Tyvärr ”unnar” jag mig – och kompenserar.
    På något vis. En potatis mindre – två rutor choklad.
    Tyvärr. Men jag följer ett kostschema nu som får mig
    att gå upp cirkus ett halvkilo i veckan ändå. Det är
    tillräckligt jobbigt i nuläget. När jag har balanserat
    vikten på en hälsosammare nivå skall jag inte ha några
    problem att äta fritt.
    För i nuläget, så älskar jag att trotsa ÄS.
    Jag känner mig så stark. Och jag får lov att
    tacka DIG till viss del, som har fungerat
    kanon som motivation till att våga’t. ❤

    1. Unna=kompensera är inte att unna sig! Sluta med det där. Det kommer bli jättesvårt att någonsin skaffa sig en hållbar o långsiktig livsstil och inställning till mat om man hela tiden håller på o räknar o väger maten hela tiden.

      men det låter som att att du e på rätt väg och förstår själv vad som måste göras. Mitt råd, tänk inte för mkt bara gör. Har själv ångest över att jag ätit betydligt mer än anligto redan har tankarna börjat snurra på vad jag ska äta till frukost. Men vet du, jag ORKAR inte bry mig längre, istället kommer jag säkert äta en större frukost bara för att visa anorexin vem det är som faktiskt bestämmer. hellre normalviktig och får äta EXAKT vad jag vill än underviktig o tänker på mat o kalorier 24/7… det är INGET liv o det knäcker både en själv o familjen.

      Stor kram Sofie!

  2. Jag älskar frysta bär, så på lördagar brukar jag ta en skål med det. Jag mår faktiskt ganska bra efter också 🙂

    Och Råttatoille är supermysig, mössen är så söta ^__^

Kommentera

