Mat, Självhjälp

Bilder från Bloggträffen

Så. Nu kör vi!

Är återigen på hemmaplan efter några mycket intensiva dagardock väldigt roliga! – uppe i Stockholm. Jag åkte upp i torsdags och har hunnit med en hel del. Har blivit en del olika möten på lite olika platser runtom i STHLM och jag håller tummarna för att jag får ett projekt som jag länge velat göra. Får reda på detaljerna imon i så fall, återkommer om det.

Men hur som helst – den sedan länge utlovade bloggträffen blev äntligen av och jag är så otroligt glad för det.

I vanliga fall är jag en riktig fegis när det gäller den här typen av möten. Man vet inte vem som kommer dyka upp och det är lätt att drabbas av prestationsångest i stil med – ”tänk om jag inte kan leva upp till deras förväntningar?

Lite extra speciellt blir det ju i och med att jag är rätt anonym här och har satt en viss ton i bloggen. Det blir en rätt stor kontrast att lämna den lilla tryga vrån i hemmet till att plötsligt stå ansikte mot ansikte med några av er läsare.

Jag kan säga att jag hade gott om fjärilar i magen när jag satt på tunnelbanan på väg in till stan!

Men jag hade inte behövt vara orolig, det förstod jag så fort jag klev in genom dörrarna på Bolero Café och mötte blicken från en varmt leende J (glömde helt bort att fråga om jag fick nämna ditt namn i bloggen!?).

Efter några minuter dök snart även en pigg och glad M upp. Ingen av oss tre hade träffats tidigare så frågorna haglade glatt från alla håll. Vi förstod snart att vi inte skulle bli fler den här kvällen så i takt med att lokalen fylldes på så skyndade vi oss att få tag i ett bord – det var om jag inte minns helt fel det sista och folk hade börjat vända i dörren när de såg oss stå där (förmodligen pga det såg ut som att vi stod o väntade på bord).

Det var en härlig energi som omslöt oss när vi väl hade dumpat av våra ytterkläder och ställt oss i kön för att få beställa. Det blev lite blandad kompott. Laxsmörgåsar och hallonmuffins – mmm, jättegott!

Det var heller inga problem att komma på samtalsämnen. Det var som att vi hade minst tusen olika saker att prata om. Kändes inte heller konstigt eller stelt på något vis, tvärtom väldigt naturligt och inspirerande att få sitta på ett café en fredagskväll med människor som förstår minsta lilla konstiga tanke som man själv någonsin har haft.

Självklart var det oundviktligt att inte prata om var och ens bakgrund och kopplingar till ÄS.

Men att få sitta i en miljö/atmosfär som man inte brukar och är omgiven av en massa glada människor som tar en fredagsdrink eller äter en bit mat innan de beger sig vidare ut i Stockholms nattliv är otroligt härligt. Att få sitta där och samtala med två personer som är så varma, förstående, smarta och insiktsfulla ger så otroligt mycket och är verkligen en lyxig förmån som jag värderar högt.

Möten med människor är så viktigt! Jag hade positiv energi som både räckte och blev över för flera dagar tack vare att träffen äntligen blev av och ni två kunde komma.

Tusen tack, J och M för en fantastisk kväll!

Och som jag sa i fredags så ser jag redan fram emot nästa gång som vi ses! Kanske blir det bara vi tre igen men förhopningsvis så får vi nog sällskap av några fler som också vill haka på..?

Vi håller tummarna för det i alla fall!

😉


Here we go!

*****

Människorna på bilden har inget med bloggträffen att göra, så vet ni det!

*****

Utomhus var det över tio minusgrader, inne hos oss varmt o skönt…

*****

En av laxsmörgåsarna!

*****

Mums med muffins!

*****

12 thoughts on “Bilder från Bloggträffen”

  1. jag var ju på men kom hem sent därutifrån jag var på kursträff. Så synd, fegade ur lite när jag inte skulle hinna hem och förbereda mig innan, blev jättestressad.
    men anna nästa gång ska du skriva till mig tills jag lovar att jag kommer 🙂 i stockholm! i mars! (ska resa iväg hela februari)
    KRAM!

Kommentera

