Mat

Weekend i STHLM

Det är inget brott att få må hur bra som helst!

*****

God morgon på er!

Idag tar jag mitt pick och pack och far upp till huvudstaden igen. Otroligt spännande ska det bli denna gången. Förutom att vi ska ha lite uppföljning på det som diskuterades i förra veckan så ska jag ju även äntligen få möjlighet att träffa några av er läsare på bloggträffen på fredag.

Så känner du för att träffas på riktigt – kom då och säg hej vettja! Vi träffas utanför Bolero Café kl 18.00 fredagen den 29/1. Väldigt informellt och skönt kravlöst. Och man beställer såklart precis vad man själv vill, känner man bara för ett glas vatten så är det lika ok som att äta en större middag. Det är ingen som kommer lägga sig i det.

Så låt inte era inrutade matvanor och ritualer få hindra er från att komma ut och umgås en stund med människor som har/haft samma sjuka tankar kring mat som ni själva. Ge det en chans och testa o se hur det känns i alla fall – ett bra tillfälle att komma ut och göra något som ätstörningen inte är van vid…

Jag kommer försöka blogga så fort jag får tag i en dator. Har fortfarande inte inskaffat någon netbook… det står på ”att-göra-listan”.

Annars ser jag återigen fram emot att få sova på hotell några nätter. Tror bestämt att bo på hotell toppar listan över saker som jag älskar att göra mest här i livet. Tätt följt av att flyga Business Class och resa till olika länder… Åh ja, det är verkligen något jag njuter av!

Men men, den här gången är destinationen ett iskallt och snöigt Stockholm och det duger fint det med. Att glida runt på Stockholms gator i ett par timmar för att sedan få slå sig ner inne på ett halvmörkt café med gott sällskap och ett smarrigt bakverk + en varm kaffe är svårslaget. Lite tända ljus på det och en kitchig inredning så är vi i hamn.

Vi hörs när vi hörs helt enkelt. Ta hand om er!

Kramar

7 thoughts on “Weekend i STHLM”

  1. Hoppas och tror du får ett par härliga dagar. Det där med bloggträff låter ju super och hade verkligen sett fram emot en sådan i Göteborg också nån gång 🙂 Själv så har jag min första dag på väg mot mitt ”nya” liv, eller rättare sagt mitt ”gamla” normala och glada liv. Har varit omtumlande och jobbigt att ha insett och erkänt störningarna samt nu pratat med nära och kära, men ändå skönt! Och vill bara att du skall veta hur mkt denna blogg har peppat mig till detta första steg. E så glad att jag hittade den och att du delar med dig av dina erfarenheter!! TACK, TUSEN TACK!!

    1. Blir jätteglad att höra att mina erfarenheter har varit till hjälp för dig. En träff i Göteborg lär också bli aktuellt då jag har vägarna förbi där emellanåt.

      Lycka till på färden Sandra, det är jätteviktigt att du har folk som du kan prata med runt omkring dig. De kommer behövas, stöd kan man inte få för lite av i den här kampen.

      Kramar!
      Anna

  2. Jag har kommer gärna om jag får och om jag orkar efter jobbet, har läst din blogg et tag och tycker att du är fantastisk som kämpar på egen hand!
    Kram Mia

  3. Håå funderar STARKT på att pallra mig dit men är just nu och sover över på skolan och halvdör av ångest och panik över att mina trygga sjuka rutiner är störda och jag har gått emot tvånget så mycket att jag är helt utmattad. (Men stolt). Om jag hinner lugna mig imorn och känna mig säker så kommer jag. Hur många vet du ska komma?
    KRAMAR

Kommentera

