Mat

Mitt-i-veckan-lyx

Gott med våfflor!

Så är vi tillbaka i vardagen igen efter en liten avstickare till Stockholm. Kroppen är nu laddad med ny energi och peppad till över 200% med nya idéer inför våren/sommar 2010.

Åkte som sagt upp till vår fina huvudstad i tisdags där jag efter lunch på Baresso (Nybrogatan/Östermalm) hade ett av mina första möten (och ja, det är jobbrelaterat du som gissade på det!). Mötet gick bra och därefter var det dags att sladda vidare ner mot Konserthuset (med betoning på sladda för det var verkligen snorhalt ute).

Där mötte jag upp en vän för att gå på Beautiful Business Award där Årets Företagerska 2010 skulle utses. Vinnaren blev Lena Jonsson Näslund med sitt företag Snö of Sweden (som fler av er säkert redan känner till?).  Årets Tjänsteutvecklare blev Lisa Lindström med sitt företag Doberman – en kvinna som för övrigt verkar vara en otroligt inspirerande chef och dessutom tokcharmig som attan. Kul att se! En kort videointervju med vinnarna finns här.

Efter en kväll med bubbel, mingel, god mat, skönmusik med Ane Brun återstod ”bara” att släpa hem den proppfulla goodiebagen till hotellet – vilket var enklare sagt än gjort.

Återigen, det är livsfarligt att balansera sig fram på klackarskor i ishalka. Var nära att göra en volt men precis när mina fötter tappade kontakten med trottoaren gick en man förbi i rättan tid och fångade upp mig bakifrån. ”Aaaaaaah”, sa vi båda två samtidigt och sen skrattade vi efteråt när vi upptäckte att faran var över. Hmm, blev lite väl dramatiskt där.

Hotellet var ett Boutiquehotell och mitt enkelrum visade sig vara uppdaterat till ett dubbelrum. Efter en skön lång dusch var det dags att äntligen få gräva ner sig bland tjocka kuddar och täcken. Sov som en stock hela natten!

Klev upp rätt tidigt på onsdagsmorgonen för att slippa stressa med frukosten (är det något jag har svårt för är det att stressa i mig mat, kan inte äta fort, det går verkligen inte). Därefter väntade fler möten och till slut lunch.

Därefter hade jag några timmar att slå ihjäl så jag jag gick och såg Avatar 3D. Den var okej, inte min typ av film – för mycket pang, pang och skjuta, skjuta. Anledningen till att jag ville se den var mest för att miljön verkligen verkade som att den skulle vara anpassad för 3D-formatet, så är du nyfiken på en biofilm i 3D så tycker jag att man ska passa på o gå o se den. Varning dock för att den är över 2,5 h lång. Men jag blir lätt rastlös och tycker 1,5 h på bio räcker gott…

På kvällen blev det sedan lite mys hemma hos en kompis och hennes kille. Fick se deras ”lya” för första gången – vilket var supermysigt. Och som jag brukar säga, otroligt skönt att inte behöva bära med sig ett monster i huvudet som säger att du inte kan sova över hos någon pga du riskerar att inte hinna träna eller att du blir bjuden på saker som du inte klarar av att äta.

Tänk om jag för alltid hade fortsatt med de där dumma tankarna?! Det är fruktansvärt! Tänk vad många förlorade vänskapsband som det skulle innebära varje år…. så många chanser och möjligheter som man sa nej till.

Kom ihåg att det inte måste vara måndag för att man ska kunna påbörja sitt nytt liv..!

Det var för övrigt jättemysigt att sova över där, dock ringde klockan tidigt och påminde oss om att det återigen var dags att vakna och göra oss redo för en ny dag. Dags att gå till jobbet respektive flygplatsen…! Men som ni vet, ny dag = nya möjligheter och nya förändringar!

Obs, bilder kommer i nästa inlägg!

5 thoughts on “Mitt-i-veckan-lyx”

Kommentera

