Ätstörningscoach

Blixtvisit till Stockholm

Anna checkar in… inte en dag för tidigt!

*****

Godkväll på er!

Jovisst, nu händer det grejer här vill jag lova. Åker till Stockholm imon tisdag och kommer hem först på torsdag. Ska springa på några möten och även gå på lite festligt mingel och annat skoj.

Den här spontantrippen kom verkligen som en jättepositiv överraskning och är precis vad jag behöver just nu. Det känns som det var rätt längesedan som jag checkade in på hotell helt by myself och känner att jag är värd det i den ganska sega och mörka januarimånaden. Med stor säng, room service, TV, lyxig hotellfrukost – you name it!

Rapporterar här i bloggen så fort jag får tillgång till en dator med uppkoppling.

Det är så himla dumt att jag inte har någon laptop ännu. Känner mig helt handikappad när jag inte har tillgång till internet. Har kikat runt och läst på lite om så kallade ”netbooks”. Vad är är era erfarenheter av dessa…? Är de något som man ska satsa på?

Jag vill kunna surfa på många sidor samtidigt, se på film, SVTplay, jobba i Officepaketet samt ha Windows 7. Dessutom måste datorn vara ultralätt för att jag ska orka släpa omkring på den.

Så alla ni datorexperter där ute, give me some advice, please!

Ha det fint så länge, vi hörs snart!

6 thoughts on “Blixtvisit till Stockholm”

  1. hej
    jag sålde min vanliga bärbara dator och köpte en liten netbook som e 10,1″ skärm
    Har verkligen ingen nytta va nån annan dator än denna! Det enda man skulle kunna sakna är cd/dvd-enheten som inte finns på dessa små… det är fysiskt omöjligt nämligen.
    Men om man behöver ha den tillgången kan man ju skaffa extern cd-enhet… de e inte så himla dyra nu heller eftersom efterfrågan blivit stor i samband med de små datorerna.
    Jag har med min lilla dator i handväskan… riktigt smidigt!
    Kan rekomendera det! Men då ska du köpa en som har det större batteriet… dvs med batterilängden 6-8 timmar.
    KRAM!

  2. lyxigt att bli bjuden på hotellvistelse sådär, gissar att det är genom jobbet. det är verklig vardagslyx, att få bli ”omhändertagen”. bara att kunna njuta av de underbara hotellfrukostarna! 😀
    hoppas du får några roliga och intensiva dagar i huvudstaden. när blir det bloggträff, förresten? jag är lite otålig 😉

    kram

    1. Ja, ibland är det bra skönt att bara få ett avbrott i vardagen för lite annat….

      Johanna, skrev i en tidigare kommentar att det blir bloggträff nästa vecka! Hade tänkt på nästa fredag (den 29/1) sen eftermiddag/kväll. Skriver ett mer konkret inlägg om detta på torsdag/fredag – hoppas så många som möjligt fortfarande vill komma!

      Stor kram och godnatt!

Kommentera

