Mat, Träning

Motionera idag!?

Nja, tänker inte så längre men förr hade jag sett snön som en möjlighet att bränna massor med kalorier. Snow jogging, power walking, skidor, etc – möjligheterna att kaloriförbränna var väldigt många!

Men idag tvingar jag mig inte ut. Jag vill faktiskt ut av egen fri vilja (låter lite halvstört att skriva men jämfört med förr så är det lite kul att äntligen få känna lite glädje inför att röra på sig enbart för att det är kul!).
För vem kan egentligen motstå all den här snön?!

Vet inte hur ni har det me vi har fått så mycket snö att snövallarna är flera meter höga utmed gatorna…. och inte någon slask utan härligt fluffig lysande vit snö! Har precis ätit några surdegsmackor (har bakat själv – tog ca 1 vecka – surdegsbakning är mitt nya intresse nu!).
Med saltat smör, avokado och rostade nötter smakar det mumma.

Tänkte se nu om jag orkar åka lite längdskidor eller om det blir för tungt för musklerna. Kan inte låta bli att i alla fall försöka. Åtminstone kan det bli en morot till att öka på matintaget för att viktuppgångens ska gå snabbare.

Älskar att åka skidor, min kropp och ÄS ska inte få hindra mig från att göra sånt som är viktigt för mig och som jag tycker är roligt!

Hörs senare!

6 thoughts on “Motionera idag!?”

    1. Inomhus igen! Ja, idag var en riktigt bra dag. E nu helt rosig om kinderna och sprallig som ett litet barn efter att a varit ute o lekt av mig ute i snön… SÅ ROLIGT var det!

      Mycket matnyttigt på Sannas sida. Hur har jag förr helt kunnat missa henne?!

      Hennes bok ”Sluta kämpa – börja leva” känns som klippt o skuren för mig. För en gång skull befinner jag mig i ett skede där jag kan ta till mig den här typen av litteratur. Förr kunde jag läsa det men det var egentligen ingen vits med det för jag gjorde inget åt saken ändå. Och vad är det egentligen för vits med att gå omkring o veta en massa saker om man inte praktiserar dem?! Helt onödigt, tycker jag.

      Tack för länken!

    1. Ja, Martin är HELT FANTASTISK. Har du dessutom sett hans surdegsbakning på youtube?! Sök på surdegsbakning så hittar du honom!

      Förresten, vilken otroligt fin blogg du har – hräliga bilder!

      Vi verkar ha samma smak när det gäller mat… balanserat och smarrigt! Ibland nyttigt och ibland mindre nyttigt, så skönt när livet inte behöver vara svart eller vitt!

  1. så roligt att läsa din blogg , man blir så glad när man märker hur mycket du verkligen kämpar mot ett friskare liv. Snön är fantastiskt förresten , bara de inte är för mkt ^^

Kommentera

