Mat, Produkttest

Test av Fitness Caffè

Som flera av er säkert känner till vid det här laget har jag ibland fått lite problem efter att ha druckit kaffe. Efter förra episoden tänkte jag att det kanske är bäst att lägga kaffedrickandet på hyllan för gott. Jag var nämligen riktigt skraj för att råka ut för samma sak igen!

Men ni vet hur det är, kaffe ÄR bara så fantastiskt gott så det var inte speciellt länge som jag kunde hålla det där löftet… Speciellt inte när en trevlig representant från Fitness Caffè hörde av sig och frågade om jag inte ville testa några varianter av deras eget..?

Den första sorten heter Fitness Caffè Original och innehåller högkvalitativt kaffe, 16 hälsosamma örter samt kryddor.

Den andra heter Fitness Caffè Energins och förutom den högkvalitativa kaffeblandningen så ingår även Panax Ginseng och rysk rot (s.k. sibirisk ginseng), lakritsrot, anis, kummin, pepparmint, koriander, kryddnejlika.

Jag tycker det är mycket och god smak på båda kaffesorterna, ungefär som en bladning mellan te och kaffe. Tycker det är fantastiskt kul att man har vågat vara lite innovativa och utvecklat det gamla vanliga kaffet. Kan förresten tillägga att som anorektiker är det vanligt att smaklökarna blir sämre vilket innebär att man ofta måste anstränga sig för att kunna uppleva smaker och aromer – det behövs inte med Fitness Caffè vilket  jag tycker ger extra många plus.

Dessutom slapp jag helt ifrån darrningar och hjärtklappning och bara det är värt att byta kaffe för. Upplevde det även som att en kopp tog bort sötsuget som jag ofta får antingen direkt efter maten eller strax före läggdags.

Så om ni är nyfikna på något roligare än bara kaffe och som dessutom är bättre för hälsan än det vanliga kaffet (bland annat ger det en högre antioxidantkapacitet står det på Fitness Caffès hemsida) så tycker jag att ni ska ge Fitness Caffè en chans och testa själva!

Återförsäljarna hittar ni här och säljs även i webshopen yess.

5 thoughts on “Test av Fitness Caffè”

  1. roligt att du skriver om detta kaffe. jag provade det nämligen på hälsomässan i november. hade inte hört talas om det tidigare, men fastnade direkt för det! jättegott och smakrikt, me like it! 😀 passade på att köpa hem två påsar på mässan men de är tyvärr redan slut. kanske får ta och beställa hem lite mer via nån webshop.

  2. Jag har inte ätstörningar, men en väldigt fuckad mage (har en sjukdom som heter ulcerös kolit) och har upplevt exakt samma sak! För mig funkar kaffe mycket bättre när magen mår bättre (för jag är bara sjuk i perioder) och när jag 1. har ätit innan, 2. har mjölk i kaffet, 3. dricker espresso, latte, perkulatorkaffe eller snabbkaffe – egentligen vad som helst utom bryggkaffe.
    Vet inte om mina erfarenheter kan någon annan men det kan ju vara värt ett försök 🙂

Kommentera

