Ätstörningscoach

Mer info om bloggträff

Ciao!!!

Herregud, det verkar ju trots allt som att vi blir några stycken på vår lilla bloggträff! Skönt o höra att vi blir fler än bara jag och min kaffekopp! 😉

Fortsätter ändå att pusha för träffen så är du sugen på att komma tycker jag verkligen att du ska göra det! Ingen av oss har träffats tidigare så det är lika för alla (läs: nervöst o pirrigt)… Droppa en kommentar så återkommer jag med plats, tid och datum!

Anledningen till att jag föreslog februari är för att jag nyss har avslutat mitt tillfälliga jobb i STHLM. Då jag inte är härifrån ursprungligen har jag tvingats att flytta ifrån vår kära huvudstad (dock också bara tillfälligt hoppas jag). Nästa gång som jag har en resa inplanerad till STHLM är nämligen inte förrän i februari (annars hade januari funkat det också, bara jag hade någonstans att sova).

Fick för övrigt en klok läsarkommentar som jag inte vet om alla har läst?!

”…detta låter kul men hur kommer det att bli är det bra ja menar det kan ju lika gärna bli att det ”göder” sjukdomen :/ ja menar se hur andra ”juka” äter, måste äta mindre än dem, de är smalare än mig aa ni vet ju själva! ^^ vill gärna veta hur ni tänker om detta för det hade vart roligt att ha en träff det håller ja med om! men vill ju inte att det ska föra med sig nått dåligt förstår ni?”

Mitt svar:

Förstår hur du menar men syftet att vi träffas är inte för enbart för matens skull. Jag tycker vi lyfter fokus från maten så att även de som gärna skulle vilja dyka upp faktiskt kommer men som kanske inte vågar pga de inte vill äta något.

Vill man bara ta ett glas vatten eller en kopp kaffe måste man självklart få göra det utan att någon höjer på ögonbrynet. Vi vet ju själva hur vi fungerar, vissa dagar mår man helt enkelt bättre än andra. Har man svår ångest den dagen ska man ändå våga komma dit tycker jag o inte isolera sig pga det kommer finnas mat och fika där.

Vi är alla olika individer med olika bakgrunder. Vi kommer alla att ha kommit olika långt i friskhetsprocessen så vi kan inte förvänta oss att alla ska ha kommit lika långt på resan att bli frisk. Vi vet själva hur man vill bli behandlad, överflödiga kommentarer om vad man väljer att äta/inte äta känns onödigt tycker jag.

Vi är också ansvariga för våra egna liv och jag tror det flesta är så pass ärliga mot sig själva att de kan avgöra om en bloggträff passar bra eller inte.

4 thoughts on “Mer info om bloggträff”

  1. Bra skrivet ang. kommentaren!

    JAG är iaf intressrad av bloggträffen
    hur som helst!! =D
    så jag e på!
    (kan bara inte torsdagar så jag e hos min terapeut då)
    så hoppas det inte blir på en tors bara…

    kram!

  2. Hej!
    Vill jättegärna komma på din träff i Stockholm! Ska bli superkul! Hoppas det blir av!
    Vi fightas tillsammans!
    Ha det bäst!
    Kram Sara

Kommentera

