Ätstörningscoach

Frågestund del 2…

del två av era frågor kommer imorgon, trodde jag skulle hinna svara på allt ikväll men ska snart iväg på en spontan filmkväll. Inte att tacka nej till då jag anser att aktiviteter som filmkvällar ger lite extra poäng när det kommer till mina mål i ”relationsutveckling”.

Förresten, kul att se ett så positivt gensvar på förslaget om bloggträff. Om det är fler som är intresserad, droppa en kommentar så återkommer jag med detaljerna längre fram.

Det är för övrigt en mycket viktig bit i friskhetsprocessen att utveckla sitt sociala liv & relationer – och yes IT IS a tough cookie ( förmodligen en av de delarna som är allra tuffast). För tillfället känns det lite som att jag har börjat i en ny klass där alla känner varandra sen tidigare. Jag är ny och vill bli omtyckt av alla. Förr struntade jag blankt i att vara social – människor var ju bara jobbiga! De förstörde mitt träningschema och jag fick heller inte äta vad jag ville för dem. Som ensam kunde jag hålla en mycket hög disciplin och därav var valet att leva som en eremit mycket enkelt. Jag har fått börja från ruta ett igen. Å andra sidan kanske det är bra för nu får jag chansen att verkligen välja vem jag vill umgås med och de människor som kanske egentligen aldrig varit bra för mig behöver faktiskt inte ingå i mitt nätverk längre. Man behöver inte vara trevlig mot alla eller försöka anpassa sig efter människor som aldrig ger någonting tillbaka. Den här gången har jag chans att verkligen kunna se till att få umgås med de jag vill, kvalitén blir med anda ord hög och energitjuvarna lämnas därhän.

Kom ihåg att ÄS vill ha dig för sig själv för då är risken minimal att någon utifrån ska få dig på andra nya och friska tankar. Varje gång som du vågar dig utanför din lilla ätstörda bubbla blir ÄS orolig, för tänk om du aldrig kommer tillbaka till den?!

Det är ofta som jag är nervös och orolig innan jag ska träffa folk men aldrig så är jag så glad som efteråt. Varje gång frågar jag mig själv varför jag inte gör det här oftare? Vill jag så kan jag faktiskt fika med kompisar varje dag, det kan bli min vardag! Jag blir glad av både människor och fika så varför är det då fel?! Förr kunde jag planera in ett fikabesök en månad i förväg… ni hör ju själva hur knäppt det är?! Så kan man inte leva, det är ingen hållbar social tillvaro. Det är ingen bra livvstil.
DET ÄR INGET BRA LIV! Inte bra för någon.

Du är en människa, inte en robot eller ett djur. Du har en HJÄRNA  så använd den för guds skull!

Kommentera

