Ätstörningscoach

Julklappar att önska sig!

Glad 4:e advent på er! Idag tänder vi det allra sista ljuset. Förstår ni att det faktiskt är julafton på torsdag?!

Wiiiiee 😀

När det gäller julklappar så är jag proffs på att både ge bort och önska själv. I år har dock mina egna önskningar kommit lite på efterkälken pga att så mycket annat har fått ta min tid.

Här kommer i alla fall ett axplock på vad jag hoppas få hitta under granen i år:

1 Uppiggande läsning som 12000 saker som gör dig glad” av Barbara Kipfer (Brombergs förlag AB, 1991)  Har inte sett boken själv men har läst lite om innehållet på Sofia Åkermans blogg. Hon avslutar ibland sina inlägg med ”Barbaras tre lyckliga” som kan vara t ex:

”Rutiga flanellskjortor”, ” Spela kula på våren”, ”Det faktum att det aldrig är för sent att lära sig något nytt” , Sjunga ”Den blomstertid nu kommer” på skolavslutningen, ”Äta kinamat med pinnar”, ”Flygvärdinnor som delar ut varma servetter innan landningen”, ”Gå barfota på varma klippor”

2 Pussel av Jan Van Haasteren (mkt detaljrika) och Wasgij (man ska inte lägga bilden som är på pusslets omslag utan istället vad man tror händer i nästa ögonblick)

3 Olika kurser.  Gärna t ex scrapbooking, tårtdekoration eller lera/dreja/keramik

4 Photopearls (så att jag kan omvandla mina egna bilder till pärlmönster med hjälp av datorn)

5 Presentkort Panduro Hobby

6 Hemmagjort presentkort som gäller för café- och restaurangbesök

7. Mörka chokladpraliner av bra kvalité

8. Provsmakning av kaffe, te eller/och choklad

9. SPA-besök

10. Massor med Lotter! Någon klok person får gärna introducera mig för annat än bara Triss och Bingolotto… poker o trav verkar komplicerat men kul 🙂

Pussel tecknat av Jan Van Haasteren

6 thoughts on “Julklappar att önska sig!”

  1. hejhej
    tack vare dig och ditt inlägg om pyssel för ätstörda (är ej det längre men pyssel är kul!), så har jag lagt till Photopearls på min önskelista!
    tack tack och åter tack 🙂
    vinterkram!

      1. JAAA, testa!!!
        Perfekt tidsfördriv o de e så roliga, hihi!
        Rama in dom sen när du lagt klart som
        o häng upp t.ex. inne på toaletten!
        Roligt för gästerna att kolla på sen
        när man sitter på Toa eller du själv också
        och upptäcker nya saker varje gånge!!

Kommentera

