Mat, Självhjälp

Tips på hobbys för ätstörda

Hej på er!

Så himla glad jag blev av alla svar på mitt tidigare inlägg.  Idéerna har fullkomligen haglat in här! Så till både er som kommenterat och mailat säger jag – tusen tack!

Sysselsättningar för en ätstörd
(friska oxå givetvis!)

  • Stickning, virkning och brodering
  • Makramé (en speciell knutteknik, var själv tvungen att googla det, lät skoj!)
  • Lära sig ett instrument till exempel gitarr, piano, trummor och liknande
  • Gå med i en kör(finns massor med körer där du inte måste vara proffs utan bara gillar sång o musik!)
  • Gå in i en pysselbutik, t ex Panduro och titta ut något som du skulle vilja pyssla med (tillbringar själv mkt tid där)
  • Gå till Bokus hemsida, kolla vilka böcker som du vill läsa o gå sen till biblioteket o låna hem dem!
  • Göra egna smycken
  • Måla på glas och porslin
  • Gå en keramikkurs i vår (kan jag själv rekommendera)
  • Lägga pussel (tips googla jan van Haasteren)
  • Lösa korsord
  • Photopearls (omvandlar dina egna foton o bilder till pärlmönster via datorn, riktigt coolt)
  • Börja en nybörjarkurs i teater
  • Spela Tvspel, t ex Nintendo Wii

Wow, vilken lista alltså! Tänk på att alla är nybörjare innan man har vågat prova. Ni har inget att förlora – kanske kan ni också önska er något av ovanstående i julklapp?

Hoppas detta blev en liten hjälp på vägen, det blev det iaf för mig!

KRAMAR

5 thoughts on “Tips på hobbys för ätstörda”

  1. åh, vad jag älskar sånna här saker! tillbringar också jag en hel del tid på panduro, helt underbar affär. just nu håller jag på med ett stort broderiprojekt som förhoppningsvis hinner bli klart till jul:)

  2. brodera är också en bra sysselsättning. gjorde jag rätt mkt förut, men nu var det längesen. tror jag borde ta mig en tur till en pysselbutik, skaffa lite inspiration och sätta igång med ett nytt projekt. har precis virkat klart en mössa, och nu är mitt garn slut. det kan ju vara nåt att önska sig i julklapp, presentkort i garn/pysselbutik! 🙂

    vilken härlig vinter vi har fått! helt underbart med all snö (om man bortser från att det blåser stormbyar ute idag…). jag är sugen på att åka pulka, men har inget barn som alibi att ta med mig. nån som vill göra mig sällskap? 😉

    kram

    1. Att bara gå in i pysselbutik o titta runt lite utan att på förhand veta vad man vill göra kan ge så otroligt mkt…

      Vill också åka pulka… men tyvärr lär jag väl inte ens få se skymten av någon backe innan märkret lägger sig… alltför mkt som måste bli klart nu innan jul :-/

      Håller tummarna för att det fortsätter snöa i januari också 😉

Kommentera

