Mat, Träning

19 träningsfria veckor

Känns otroligt bra. Inget sug efter träning överhuvudtaget. Känns absurt att det varit en så stor del av mitt liv nu när jag tänker tillbaka. Det känns inte som att det faktiskt var jag som höll på att träna så där mycket. Det var någon annan, det var inte Anna som var träningsberoende.

Eeeh, lite skev personlighet kanske?

Kanske det, men skönt att veta att kroppen glömmer snabbare än vad man kan tro. 

Tiden läker alla sår…

Hur som helst, glömde faktiskt inte bort att det var Lucia igår. Hann bara inte med att uppmärksamma det på bloggen. Gör det nu istället för det är ju så mysigt.

Gick till kyrkan och lyssnade på luciasångerna. Åkte hem. Tände det tredje ljuset. Drack julmust (JA, det var light! Men vaddå?), åt pepparkakor, mandel och valnötter! Väldigt gott!

Så skönt med traditioner. Tryggt på något vis. Lättare än vanligt att kunna avgöra vad som är friskt. Behöver därmed heller ingen person att ”härma efter” vid högtider… jag kommer ihåg vad som är normalt o vad folk i allmänhet gör och äter. Känns bra. Ingen Alien idag…

Nu ska jag svara på lite frågor från er och sen blir det lite kvällsmat. Längesen jag åt en hederlig varm ostsmörgås (ni vet en sån som man smörar och lägger i ett våffeljärn?). Älskar när osten blir sådär härligt seg och rinnig – yummy! Till det ett glas oboy.

Barndomsnostalgi när den är som bäst.

Kommentera

