Mat

Min favoritmat

Några har frågat om vad äter helst när jag – friska ANNA – får väja själv.

Här kommer en lista på middagsfavoriter som gör mig glad (utan inbördes ordning):

1. Flygande Jakob

2. Spagetti Bolognese

3. Moussaka

4. Lasagne

5. Köttbullar, brunsås och potatismos

6. Pommes frites, kyckling/lövbiff + bea

7. Plockmat som Meze och Tapas

8. Pannkakor, mammas jordgubbssylt + glass/grädde

9. Veg.biffar med nötter o hela korn

10.  Hemlagad pizza

En kategori som inte kom med på listan men som egentligen ”toppar”  är faktiskt all typ av frukostmat (som jag kan äta när som helst på dygnet!).

Grekisk yoghurt, Special K, Start, honung, torkad frukt, rostade nötter, fröer, danskt rågbröd, mjukost, blåmögelöst, blåbärsmarmelad, surdegsbröd späckade med nötter, plättar med nutella, engelska scones med clotted cream o sylt, varm choklad, teer och gott starkt kaffe)

Sådär ja, nu vet ni vilken typ av mat som ni ska bjuda på nästa gång vi ses, bra va?! 🙂

Vad gillar ni själva?

7 thoughts on “Min favoritmat”

    1. Veckan som har gått har varit väldigt bra o jag skulle nog i princip ha kunnat äta en av maträtterna/dag… det funka när jag är inne i en period som jag känner mig extra stark i.

      Annars beror det väldigt mkt på hur de andra måltiderna runt omkring ser ut. Äter jag väldigt mkt ute o känner att jag inte har ngn ”kontroll” på många måltider under dagen så känns det mkt svårare att fritt kunna äta maten på listan. Borde inte spela roll egentligen men detta är ju ett av mina mål, att kunna äta vad jag vill, när jag vill. Det är tufft men jag vet att jag kommer klara det. Jag trodde aldrig jag skulle kunna sluta träna heller men idag har jag inte tränat en enda gång på ca 18 veckor. Allting
      går, bara man ger sig fan på att det ska gå.

      Kram på dig!

  1. vad jag gillar varierar med årstiden, men om jag ska lista några favoriträtter just nu så får det bli:

    fiskgryta m saffran
    vegetarisk lasagne
    tagliatelle m lax- och spenatsås
    crepes
    burritos
    räkgryta m ris
    potatismos och quornbullar
    ugnsbakad laxfilé m fetaostcreme och pressad potatis

    och mycket annat… 🙂

    kram

    1. Ja frukostmat skulle jag lätt kunna leva på… hade en period då jag i princip vägrade äta annat än fil och mackor. men lärde mig sen att varierat är bäst – då slipper man längta efter allt annat som ju faktiskt också är gott, det förstår man så fort man tillåter sig själv att verkligen känna efter vad man vill äta!

Kommentera

